Valeriu Gheorghiţă a dezvăluit ce li se poate întâmpla tinerilor care s-au vaccinat cu Pfizer sau Moderna. E grav!

Medicul Valeriu Gheorghiţă a admis că poate exista o legătură între cazurile de miocardită (o inflamaţie a muşchiului cardiac) şi de pericardită (o inflamaţie a membranei care anvelopează inima) apărute după ce respectivele persoane s-au vaccinat cu Pfizer sau Moderna.

Valeriu Gheorghiţă atrage atenţia cu privire la bolile de inimă asociate vaccinurilor. Coordonatorul campaniei de vaccinare spune că aceste reacții adverse sunt foarte rare și vizează mai mult tinerii.

Problemele apar la tinerii sub 30 de ani
„Sunt ridicate semnale de siguranta legate de riscul de inflamatie cardiaca. Mai frecvent apare la persoane sub 30 de ani, in mod deosebit la barbati si mai frecvent dupa a doua doza de vacin. Frecventa raportata la vaccinurile bazate pe ARN mesager este de circa două cazuri la 50.000 persoane vaccinate cu a doua doza.

Au fost 40 de cazuri raportate in SUA la un milion de persoane vaccinate. Toate au fost forme usoare, dupa 3-4 zile personele au fost externate in stare buna.

Este un aspect intens monitorizat. S-a recomandat sa se treaca aceasta reactie adversa in rezumatul vaccinurilor”, a zis Valeriu Gheorghiță.

El a indicat că doi adolescenți români, din Bacău și București, au avut probleme cardiace după ce s-au vaccinat dar „amandoi au avut o evolutie favorabila”. „Avantajele depasesc riscurile. Riscurile sunt foarte mici, reactiile sunt foarte rare”, a precizat medicul.

Şi OMS recunoaşte problemele
Într-un comunicat, experţii Comitetului consultativ mondial ai Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS) pentru securitatea vaccinurilor explică că cazuri de miocardită – o inflamaţie a muşchiului cardiac – şi de pericardită – o inflamaţie a membranei care anvelopează inima – au fost semnalate în mai multe ţări, în special în SUA.

„Cazurile raportate sunt în general survenite în zilele care au urmat vaccinării, mai frecvent la tineri şi mai adesea după a doua doză de vaccinuri cu ARN mesager împotriva COVID-19″, au precizat ei.

După examinarea informaţiilor disponibile până în prezent, experţii OMS concluzionează că „datele actuale sugerează o legătură de cauzalitate probabilă între miocardită şi vaccinurile cu ARN mesager”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *