“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
ECONOMIC

Cu cât e vândută în Germania o Dacia 1100 fabricată în 1970 cu aproape 30.000 de kilometri la bord

635999l 900x0 w 4e317b49

De câteva zile, pe unul dintre cele mai căutate site-uri de vânzări automobile second-hand din Germania – mobile.de – a fost scoasă la vânzare o mașină Dacia 1100 de culoare gri, fabricată în mai 1970 la uzina de la Mioveni, cu un an înainte ca modelul să fie scos din producție.

Proprietarul mașinii este de mai mulți ani un cetățean neamț ce locuiește în Speyer, unul dintre cele mai vechi orașe din Germania (a fost fondat în vremea Imperiului Roman), aflat la 21 de kilometri de Heidelberg.

Conform anunțului postat de către proprietar, mașina fabricată în țara noastră acum aproape 54 de ani are 28.469 kilometri la bord și 50 de cai-putere.

”Vopseaua mașinii este cea originală, iar mașina este într-o stare foarte bună, având nevoie doar de câteva mici reparații. Mașina nu a avut vreodată vreun accident”, spune proprietarul Daciei 1100 pe care o vinde la prețul de 7.500 de euro.

Dacia 1100 a fost primul model de autoturism produs la Mioveni de către producătorul român Automobile Dacia S.A., fiind fabricată între 1968 și 1971 în 37.546 de unități. La ora actuală, în România mai sunt în circulație doar câteva sute de autoturisme Dacia 1100.

Pe 3 august 1968 au ieșit primele autoturisme Dacia 1100 de de pe porțile noii Uzine de Autoturisme Pitești. Dacia 1100 era bazată pe Renault 8, fiind o berlină cu tracțiune și motorul pe spate. Mașina avea o viteză maximă de 132 kilometri/oră.

Primul automobil ieșit pe poarta fabricii la inaugurarea oficială din 20 august 1968 a fost făcut cadou lui Nicolae Ceaușescu.

Inițial, Dacia 1100 era identică cu un Renault 8, numai emblema fiind diferită. Toate piesele mari erau livrate din Franța și Spania, fiind ulterior asamblate la fabrica de la Mioveni. Motoarele și cutiile de viteze veneau gata montate, trebuia doar introdus ulei în ele. Caroseria era sudată și vopsită local.

Începând cu anul 1969 a început fabricarea în România a anvelopelor, radiatorului, geamurilor, precum și a instalațiilor electrice și a scaunelor. Măsura a fost luată pentru a putea menține un cost scăzut de fabricație, iar ritmul de producție să fie unul bun.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.