EXPERTI: De ce să NU iei paracetamol după ce te-ai vaccinat anti-COVID-19

Administrarea, după vaccinarea împotriva virusului SARS-CoV-2, de produse analgezice și antitermice precum paracetamolul poate afecta negativ formarea de anticorpi. Este concluzia la care au ajuns specialiștii de la Școala de Medicină a Universității Duke din Statele Unite.

Potrivit oamenilor de știință americani, medicamente din categoriile mai sus amintite suprimă căile pentru transmiterea a anumitor semnale către celule. De exemplu, în cadrul unui experiment de laborator, s-a constatat că aspirina și ibuprofenul afectează activitatea unei proteine ​​ce controlează expresia genelor de răspuns imun, scrie dcbuisness.ro.

Alte antiinflamatoare nesteroidiene au înrăutățit activitatea celulelor T, prin care organismul învață să se apere împotriva virusului. De asemenea, aceste medicamente pot reduce capacitatea celulelor de a se reproduce și de a provoca moartea celulelor.

Analizele efectuate au arătat că o scădere a răspunsului imun s-a produs la persoanele care au luat medicamente, în scop profilactic, imediat după prima doză de vaccin, dar înainte ca temperatura corporală să sufere vreo schimbare.

În același timp, analgezicele și antipireticele nu pot anula complet efectul vaccinului, au subliniat experții americani. „Nu există așa ceva. Nu există vaccin care să nu funcționeze deloc din cauza analgezicelor”, au adăugat ei.

Sursa: exquis.ro