“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
NOUTATI

Eutanasie forțată pentru mașinile vechi. De la ITP, direct la dezmembrări

irep

          Adio, importuri de mașini second-hand. Comisia Europeană le consideră epave

Propunerea Comisiei Europene, ajunsă acum în Parlamentul European, care vrea să scoată din circulație mașinile vechi, a stârnit controverse și indignare în statele UE. Multe dintre acestea, chiar și cele dezvoltate, au un parc îmbătrânit de vehicule, ceea ce ar însemna o reducere drastică a mobilității, pe fondul unei sărăcii generalizate. Una dintre prevederi este interzicerea înlocuirii motoarelor și a cutiilor de viteză, precum și a reparațiilor de tinichigerie.

Regulamentul vehiculelor la sfârșitul vieții (ELV), propus de Comisia Europeană și ajuns pe masa Parlamentului European, va provoca un adevărat cutremur pe piața auto. Deși Comisia neagă că ar interzice circulația mașinilor vechi, în fapt, se va produce o eutanasiere forțată a autovehiculelor care nu mai corespund unui set riguros de norme. Practic, de la ITP, mașina va fi transferată direct la dezmembrări.

Mai mult de atât, propunerea de act normativ va interzice și importul mașinilor considerate la sfârșitul vieții, acestea fiind para-verificate la ieșirea din țară, dar și la intrarea în statul destinatar.

Potrivit Comisiei Europene, un vehicul este considerat ireparabil din punct de vedere tehnic dacă îndeplinește unul sau mai multe dintre următoarele criterii: a fost complet ars până în punctul în care compartimentul motorului sau compartimentul pentru pasageri este distrus, a fost scufundat în apă până la un nivel deasupra planșei de bord, una sau mai multe dintre următoarele componente ale vehiculului nu pot fi reparate sau înlocuite: componentele de cuplare la sol (cum ar fi anvelopele și roțile), suspensia, direcția, frânarea și componentele lor de control; fixarea scaunelor și îmbinările; airbag-uri, dispozitive de pretensionare, centuri de siguranță și componentele lor periferice de fucționare, precum și carena și șasiul vehiculului.

Totondată, vehiculul va fi scos din circulație dacă repararea acestuia necesită înlocuirea motorului, cutiei de viteze, carcasei sau ansamblului șasiului, ceea ce duce la pierderea identității originale a vehiculului, dar și în cazul în care componentele sale structurale și de siguranță prezintă defecte tehnice care sunt ireversibile și le fac neînlocuibile, cum ar fi îmbătrânirea metalului, spargerile multiple ale grundurilor sau coroziunea excesivă prin perforare

Daună totală

La fel ca în cazul firmelor de asigurări, care dau verdictul de daună totală, în propunerea de regulament UE, vehiculul este ireparabil din punct de vedere economic dacă valoarea sa de piață este mai mică decât costul reparațiilor necesare necesare pentru a-l readuce în Uniune la o stare tehnică care ar fi suficientă pentru a obține un certificat de stare tehnică în statul membru în care vehiculul a fost înmatriculat înainte de reparație.

Totodată, vor lua calea dezmembrărilor mașinile care nu au ușile atașate de acestea, care prezintă scurgeri de lichide, cum ar fi combustibil, lichid de frână, lichid antigel, acid baterie, lichid de răcire, prezentând un risc de poluare, și care au frânele și componentele de direcție uzate excesiv.

De asemenea, pot fi utilizate ca justificare suplimentară pentru a determina dacă un vehicul uzat este un vehicul scos din uz criterii precum absența mijloacelor care să permită identificarea unui vehicul, în special numărul de identificare a vehiculului, proprietarul acestuia este necunoscut sau nu a avut testarea tehnică tehnică națională necesară pentru mai mult de doi ani de la data la care aceasta a fost solicitată ultima dată.

Toate autovehiculele sunt vizate
Propunerea nu impune nicio cerință asupra vehiculului în funcție de vârsta, tipul, marca, modelul, originea sau forma de proprietate, susține Comisia Europeană, arătând că, de fapt, vrea să se asigure că mașinile aflate la sfârșitul vieții nu sunt exportate în mod fraudulos ca vehicule second-hand. Regulile propuse pentru a determina când vehiculele ajung la sfârșitul vieții în mod legal urmăresc în primul rând să abordeze activitățile operatorilor care scapă în mod intenționat de calea legală pentru manipularea ELV-urilor: unii oameni vând epave de mașini pretinzând că sunt mașini second-hand care pot să fie reparate, iar astfel de epave ajung în gropile de gunoi din afara Europei, în loc să fie gestionate în mod responsabil, susține Comisia europeană.

”Alte exemple de operațiuni ilegale sunt vânzarea de vehicule complet inundate, de vehicule nesigure cu defecte tehnice grave și vehicule pentru care identitatea inițială este ascunsă în mod deliberat din cauza furtului sau demontării (mai multor) vehicule noi în componente pentru reasamblare. Propunerea Comisiei protejează de fapt interesele legitime ale proprietarilor de vehicule de a li se trata vehiculele în mod corespunzător la sfârșitul ciclului de viață și fără a suporta costuri”, se precizează într-un comunicat al Comisiei Europene.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.