Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită:
JUSTITIE

Se pune la cale o nouă manevră împotriva Judecătorilor pentru anularea sentințelor: verificarea juramântului depus

judecatori 585340001

Într-un articol recent, surse judiciare de nivel înalt au expus o presupusă mișcare planificată în “centrele de reflectie” legate de justiție. Aceste “laboratoare” par să găzduiască un plan pentru anularea unor sentințe sau eliminarea unor judecători din dosarele de mare corupție.

Această strategie, pregătită în același loc care a reușit să invalideze anterior anumite sentințe prin utilizarea unor metode legislative, vizează acum verificarea depunerii jurământului la intrarea în profesie a judecătorilor. O posibilă lipsă de documente privind acest jurământ ar putea fi folosită pentru anularea unor hotărâri pronunțate de judecători. Se pare că există situații în care aceste “jurăminte” nu mai pot fi găsite în cazul unor judecători cu o vechime considerabilă în magistratură.

Articolul menționează cerințele legale cu privire la depunerea jurământului și posibilele consecințe ale refuzului de a-l depune. În plus, dezvăluirile anterioare ale lui Tudorel Toader și Augustin Lazar despre presupusele “centre de reflectie” și acțiunile acestora în sfera justiției sunt prezentate în contextul actual al situației.

Toader a adus în atenție, în 2019, existența acestor “centre de reflectie”, iar Lazar a vorbit despre un presupus “grup de acțiune pivot” care viza modificări legislative în justiție și codurile penale. Au fost expuse acțiuni strategice ale unor grupuri politico-judiciare și interacțiunile acestora cu instituțiile juridice. Astfel, articolul evidențiază contextul și dezvăluirile anterioare pentru a susține informațiile recente despre presupusele manevre din “centrele de reflectie”.

De pe AK24:

Surse judiciare de nivel inalt au dezvaluit o noua miscare pusa la cale in „centrele de reflectie” legate de justitie, termen folosit de fostul ministru al Justitiei Tudorel Toader in legatura cu grupuri politico-judiciare care urmaresc modificari legislative in zona justitiei in interes propriu.

Sursele au precizat ca in aceste „laboratoare” se coace un plan prin care se urmareste anularea anumitor sentinte sau eliminarea anumitor judecatori din dosarele de mare coruptie. Planul este pus la punct in acelasi „laborator” care a reusit sa anuleze anumite sentinte folosindu-se de chichite legislative precum completurile de 5 netrase la sorti si completurile de 3 nespecializate pe coruptie. Noua gaselnita consta din a verifica daca judecatorii au depus juramantul la intrarea in profesie. Gaselnita ii vizeaza in special pe judecatorii cu mare vechime.

Lipsa dovezii privind depunerea juramantului va fi apoi folosita ca motiv de anulare a sentintei data de judecator. Sursele au precizat ca sunt situatii in care nu se mai gasesc aceste „juraminte” in cazul unor judecatori cu vechime mare in magistratura.

De regula, juramantul se depunea intr-o sedinta solemna cu ceilalti magistrati din instanta/parchet si se intocmea apoi un proces verbal. Din 2014, acest proces verbal trebuie sa se afle in dosarul de la CSM al fiecarui judecator.

Sursele au adaugat ca este o problema cu existenta juramintelor care au fost depuse pana in 2014: „Pana atunci, nu stie nimeni pe unde, ce, si cum”. Ce spune legea. Articolul 80: Numirea judecatorilor si procurorilor/ Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor

(1) Inainte de a incepe sa isi exercite functia, judecatorii si procurorii depun urmatorul juramant: „Jur sa respect Constitutia si legile tarii, sa apar drepturile si libertatile fundamentale ale persoanei, sa-mi indeplinesc atributiile cu onoare, constiinta si fara partinire. Asa sa-mi ajute Dumnezeu!” Referirea la divinitate din formula juramantului se schimba potrivit credintei religioase a judecatorilor si procurorilor si este facultativa.

(2) Refuzul depunerii juramantului atrage, de drept, nulitatea numirii in functie.

(3) Juramantul se depune in sedinta solemna, in fata judecatorilor instantei sau, dupa caz, a procurorilor parchetului la care a fost numit judecatorul sau procurorul, dupa citirea actului de numire.

(4) Depunerea juramantului se consemneaza intr-un proces-verbal, care se semneaza de conducatorul instantei sau, dupa caz, al parchetului si de 2 dintre judecatorii sau procurorii prezenti, precum si de cel care a depus juramantul.

(5) Depunerea juramantului nu este necesara in cazul transferului sau al promovarii judecatorului ori procurorului in alta functie.

Dezvaluirile lui Tudorel Toader si Augustin Lazar despre „centrele de reflectie”

Fostul ministru al Justitiei Tudorel Toader a dezvaluit, in 2019, existenta unor asa-numite „centre de reflectie” in care s-au pus la cale atat modificarile la Legile Justitiei, votate atunci de majoritatea PSD-ALDE-UDMR, cat si ordonanta privind amnistia si gratierea.

„2 ani, 2 luni si 2 zile la MJ. Un titlu de volum, plin de evocari din perioada de referinta !

PS: vom vedea care erau acele ‘centre de reflectie’; cum si in ce limite se dorea OUG pentru amnistie si gratiere; cine si de ce a contribuit la legea privind recursul compensatoriu; despre cum una se spunea in tara si alta la Bruxelles…..etc !”, a anuntat Toader, atunci, pe Facebook. Tudorel Toader nu a mai revenit apoi cu detalii.

In aceeasi perioada, Augustin Lazar, fost procuror general al Romaniei, a vorbit despre un „grup de actiune pivot” in zona justitiei si, din nou, despre „grupuri de reflectie”.

„La inceputul anului 2017, grupul de actiune pivot care a gestionat proiectul (‘Martea neagra’, din decembrie 2013 – n.r.), a lansat un nou proiect contra justitiei. Acesta avea doua componente, cu un scop comun: de modificare a legilor justitiei si a codurilor penale astfel incat politicienii interesati sa fie absolviti de raspundere penala prin blocarea anchetelor si a proceselor in curs, precum si prin inlaturarea executarii pedepselor deja aplicate pentru fapte de coruptie”, a spus Lazar intr-un interviu pentru Newsweek.

Alte declaratii de atunci ale lui Lazar:

Grupurile de politicieni initiatori au beneficiat, desigur, de prestari servicii juridice din partea unor discrete grupuri de reflectie si strategie la fel de interesate, dispuse sa coopereze pentru a pregati proiectele de acte normative.

Folosind experienta proiectului legislativ „Martea neagra“, din decembrie 2013, grupul initiatorilor, care poate fi vazut pe Internet, a pregatit, in fapt, eliberarea politicienilor si oligarhilor condamnati, invocand nevoia unui moment T zero pentru o pretinsa concordie in viata publica, pentru o noua sansa acordata celor ce se confruntau cu legea penala.

Anchetele si procesele in curs – toate pretins abuzive, conform mediei dedicate-, urmau a inceta, pentru totdeauna, in caz de amnistie. In situatia gratierii, anchetele si procesele in curs continuau, dar nimeni nu executa nicio pedeapsa.

Acest obiectiv a fost sustinut de o majoritate puternic motivata, cu o mentalitate vizibil sensibila la situatia politicienilor aflati in proceduri judiciare, dar total insensibila la ingrijorarile si protestele societatii civile, ale institutiilor justitiei, Presedintiei si avertismentelor institutiilor europene privind afectarea statului de drept in Romania.

Pentru aplicarea proiectului T zero pentru corupti, Justitia a fost abordata de politicienii interesati, prin intermediul unor lideri carora li s-a cerut cooperarea, cu avantaje materiale greu de refuzat (posturi de ministru, salarii majorate, pensionare anticipata, sediu de 18 milioane de euro pentru CSM, in paralel cu sediul construit in cartierul justitiei etc.), iar distinct, pentru cei nereceptivi, cu instrumente juridice de inasprire a raspunderii materiale si a cercetarii penale, controlul sever al actiunilor judiciare si exprimarii corpului magistratilor (bomboana si nuiaua).

A fost incurajata formarea unei retele de magistrati conformisti-carieristi, care sa aplaude asa-zisele reforme si o jurisprudenta „creativa“, de circumstanta.

Totodata, s-a urmarit inhibarea conduitei magistratilor profesionisti, independenti, cu profil moral si sentimentul datoriei profesionale dezvoltat.

Pentru controlul conduitei liderilor vizibili ai corpului magistratilor, a fost subventionata si coordonata o retea de monitorizare – un fel de politie politica-, alcatuita din persoane dedicate, apropiate unor site-uri media cu productie subculturala, de scandal, inclusiv din oameni de cultura fara o minima decenta morala, la fel de interesati.

Acesti indivizi au transformat magistratii independenti in tinte mediatice ale unor sistematice injurii grobiene, atacuri calomnioase, precum si tinte ale denunturilor sistematice adresate Inspectiei Judiciare si organelor de urmarire penala.

Si aceasta nu intamplator, ci pentru a-i tine ocupati cu propriile aparari, dar si pentru a da public exemple privind riscurile exprimarii publice. „Cum este sa fii tinta?“ au fost intrebati magistratii in cauza.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

DONEAZĂ MAI JOS PRIN REVOLUT:

sau prin PayPal:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.