„Vapori toxici pentru controlul minţii?” Teoria conspirației în SUA

Un avion privat Gulfstream de tipul celor modificate pentru a servi în misiuni de cercetare NASA s-a întors pe un aeroport din Michigan după ce a survolat deasupra mai multor state americane, dând naştere unei serii de teorii a conspiraţiei privind provenienţa şi scopul său, relatează Stripes and Stars.

Avionul Gulfstream IV modificat s-a întors joi în Michigan pe aeroportul Willow Run din Ypsilanti.

El a fost observat prima dată în luna iunie a anului trecut pe un cer perfect senin, iar cei care l-au văzut au dat drumul la tot felul de ipoteze despre misiunea sa – vapori toxici pentru controlul minţii? O dronă care face o hartă a spaţiului aerian? Pulverizări de pesticide înaintea festivalului sparanghelului?

Avionul misterios a fost văzut zburând prin Traverse City,Michigan, la 13.000 de metri înălţime.

Unii internauţi au sunat la Aeroportul Cherry Capital din Traverse City, Michigan, alţii au apelat 911.

„Am primit o mulţime de apeluri telefonice în legătură cu acel avion şi oamenii au lansat o seamă de idei despre ce putea să fie. De atunci însă nu s-a mai întâmplat nimic nou. Sincer, vara trecută am fost la fel de curios ca toată lumea”, a spus directorul aeroportului Cherry Capital.

Un fost proprietar al avionului misterios, Fabian Bello de la Journey Aviation, cu sediul în Boca Raton, Florida, a explicat că avionul efectua „cercetări atmosferice” în scop comercial, nu militar.

Iar dacă a survolat în repetate rânduri o anumită zonă a fost pentru a obţine rezultate consistente, a explicat el fără a da totuşi detalii despre ce anume ar fi vorba.

Pe 30 iunie 2020, avionul a făcut o călătorie dus- întors de pe aeroportul Willow Run de lângă Ypsilanti spre Traverse City, iar apoi a zburat spre Newport News, Virginia, aterizând la Williamsburg International Airport.

Avionul a făcut mai multe curse în mai multe state americane, şi anume Newport News, Virginia; Flying Cloud, Minnesota; Salina, Kansas; Oxnard şi Victorville, California, respectiv Honolulu, Hawaii. O cursă a durat între 24 de minute şi mai bine de şase ore, potrivit datelor de urmărire a traficului aerian.

Acestea au fost intercalate şi de unele zboruri de întoarcere pe aeroportul Willow Run.

Există totuşi nişte informaţii despre acest avion, după o cercetare a documentelor de înregistrare de la Administraţia Federală de Aviaţie. Din luna septembrie el are un alt proprietar şi anume Aery Aviation, cu sediul în Wilmington Delaware.

Ca şi fostul proprietar, Journey Aviation, Aery Aviation oferă servicii pentru industria de apărare între care „design, modificare şi certificare ale avioanelor de business după standardele Departamentului Apărării pentru a susţine misiuni de lucru ale clienţilor guvernamentali”, se arată în prezentarea companiei.

Aery nu a răspuns la un mesaj vocal, iar un email trimis la adresa de pe site a fost returnat ca nelivrabil.

În decembrie, compania a anunţat pe site-ul său că va face o achiziţie de 13 avioane între care şi aeronave Gulfstream IV pe baza unui contract pe cinci ani în valoare de 146 de milioane de dolari acordat de US Navy Aery şi unei alte companii.

Avionul urmează să fie modificat astfel încât să poată simula ameninţări aeriene şi să antreneze echipajul în vederea „contraatacării unor potenţiale operaţiuni ale Războiului Electronic şi Atacurilor Electronice în mediul de luptă electronic din prezent”, se arată în anunţul companiei.

În perioada 6 iunie – 30 iunie 2020, N515JA (numărul avionului observat pe coada sa) a efectuat 12 zboruri între aeroportul Willow Run din Ypsilanti către spaţiul aerian de deasupra Traverse City, uneori şi înconjurând Flint, arată datele de la Flight Aware.

Aceste zboruri au durat între 1 oră şi 13 minute şi 2 ore şi 58 de minute şi au ajuns în atenţia locuitorilor locali în după-amiaza zilei de 19 iunie 2020, când condiţiile atmosferice erau potrivite pentru ca o serie de dâre de vapori albi să apară pe cer. .

Pe 19 iunie 2020, Grand Traverse 911 a menţionat avionul pe pagina lor de Facebook şi a sugerat că pilotul ar putea participa la un exerciţiu de antrenament.

Experţii în aviaţie au dărâmat teoria antrenamentului pilotului, după ce un videoclip de pe YouTube a arătat că partea dreaptă a avionului fusese modificată pentru a susţine o cameră mare, iar datele Federal Aviation au arătat zboruri repetate în Traverse City, uneori de două ori pe zi, între 6 şi 24 iunie 2020.

Willow Run este cunoscut în cercurile aviaţiei ca un aeroport în care sunt testate progresele tehnologice, în special cele referitoare la mobilitate, a spus Klein.

În timp ce aeroportul Flying Cloud din Minnesota este cunoscut ca o bază pentru avioanele corporaţiilor, Klein a spus că aeroporturile Newport News şi Honolulu sunt cunoscute pentru apropierea lor de bazele navale americane.

Aeroportul din Salina, Kansas are o facilitate de sprijin pentru aviaţia militară, în timp ce aeroportul din Victorville, California, este cunoscut în cercurile de zbor drept Aeroportul logistic din California de Sud, se arată pe pe site-urile acestora. Vara trecută, Klein a dezvăluit că interpelările lui oficiale s-au oprit în momentul când Cherry Capital a întrebat dacă zborurile repetate înseamnă că pilotul are nevoie de asistenţă şi răspunsul a fost că nu.

Sursa: comisarul.ro

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *