Un român a reuşit să-și scadă factura la energie electrică de la 300 de lei la cinci lei pe lună. Cum a făcut acest lucru

Un bărbat din Bârlad, şi-a investit în ultimii ani toate economiile într-un sistem alternativ, care îi asigură necesarul de energie electrică atât pentru consumul casnic, cât şi pentru atelierul IT pe care îl deţine.

În doar trei ani, acesta a reuşit să scadă valoarea facturii la energie electrică de la 300 de lei pe lună la cinci lei lunar, informează money.ro.

Ultima factură emisă de furnizorul de energie electrică pentru perioada 12 iulie – 13 septembrie a fost de 15 lei, sumă în care a fost inclusă şi plata abonamentului radio-tv.

”Scăzând taxa radio tv, – cinci lei pentru ambele luni, am achitat pentru energia consumată 5 lei pentru luna iulie şi cinci lei pentru luna august”, explică Tiberius Nechita.

Ştiind de proiectul Casa Verde, Tiberius Nechita şi-a depus dosarul, în speranţa că va obţine fonduri pentru sistemul alternativ, însă s-a împiedicat de birocraţia românească, programul fiind blocat până în anul 2015. Iniţial, în 2012, a montat opt panouri fotovoltaice care îi asigurau energia electrica pentru pentru casă. Panourile au costat 4.000 de lei, la care s-au adăugat costurile necesare pentru montarea de regulatori şi acumulatori, încă 2.000 de lei.

Nu a apelat la firme de specialitate pentru manoperă pentru că i-ar fi dublat costurile, aşa că a învăţat să le monteze singur. Într-o primă fază a investit a investit aproximativ 15.000 de lei.

La ultimele facturi de curent, Electrica Furnizare SA a anexat un contract-tip pentru prelungirea înțelegerii contractuale. Clienţii trebuie să-l completeze şi să-l returneze, în termen de maximum 30 de zile de la primire. Nu se precizează însă nicăieri ce se întâmplă în cazul în care acest termen este depăşit, nu se precizează tarifele, intervalul orar în care sunt practicate aceste tarife, abonamentele dar și alte detalii privind drepturile și obligațile și astfel clienții pot semna și prelungi contractul fără să știe cât au de plătit ulterior.
Reprezentanții Oficiului pentru Protecția Consumatorului susțin că aceste practici nu sunt legale, deoarece contractul anexat la factură nu prezintă date concrete și astfel consumatorul nu este corect informat.

„Am observat și noi această metodă a companiei Electrica Furnizare și într-adevăr practica lor lezează dreptul consumatorului de a fi corect informat. NU sunt prezentate tarifele, intervalul orar în care sunt practicate aceste tarife, abonamentele dar și alte detalii privind drepturile și obligațile și astfel clienții pot semna și prelungi contractul fără să știe cât au de plătit ulterior. Ne vom sesiza imediat ce vom fi solicitați pentru că deocamdată NU am înregistrat nicio plângere privind aceste practici ” a declarat Dina Suciu, inspetcorul Oficiului pentru Protecția Consumatorului Bistrița-Năsăud

Astfel de contracte au primit clienţii companiei Electrica Furnizare SA din întrega ţară. Iată ce scrie în acest contract anexat la factura de luna trecută:

„Vă anexăm alăturat contractul de furnizare a energiei electrice emis pentru locul d-voastră de consum în temeiul contractului-cadru de furnizare a energiei electrice aprobat prin Ordinul ANRE nr 88/2015. Prezentul contract înlocuiește contractul de furnizare a energiei electrice încheiat cu societatea noastră în temeiul contractului-cadru de furnizare a energiei electrice aprobat prin Decizia ANRE nr 57/1999. Vă rugăm ca în 30 de zile de la primire să ne returnați un exemplar al contractului semnat de dumneavoastră. Costul serviciilor poștale privind returnarea plicului cu contractul anexat, va fi suportat de Electrica Furnizare.”

În prezent, populația consumă 80 la sută energie electrică din piaţa liberă şi 20 al sută cu preţ reglementat. De la 1 iulie 2017, ponderea energiei din piaţa liberă va creşte la 90 la sută, iar de la 1 ianuarie 2018, piaţa va fi complet liberalizată.

Până la 1 octombrie, clienţii trebuie să semneze un nou contract, fie cu vechiul furnizor (în cele mai multe dintre cazuri, Electrica Furnizare), fie cu altul pe care şi-l aleg. La schimbarea furnizorului, nimic din ce ţine de infrastructură nu se modifică. Va fi acelaşi curent, la aceeaşi calitate. Dacă până la schimbare aţi avut probleme (căderi de tensiune, întreruperi frecvente), le veţi avea şi după ce veţi schimba furnizorul, pentru că infrastructura îi aparţine distribuitorului şi acesta nu se schimbă.

Există peste 90 de furnizori de energie autorizaţi de ANRE. Cel mai important criteriu de alegere îl reprezintă tariful, dar trebuie să citiţi cu atenţie contractul, verificând perioada contractuală obligatorie şi eventualele clauze abuzive. De asemenea, puteţi cere ofertă personalizată, pentru a vedea exact ce şi cât veţi plăti. Puteţi alege oricând un alt furnizor, însă numai după perioada contractuală obligatorie prevăzută în contract. Sursa: Krespy-ro

Distribuie acest articol! Îți mulțumim!

nicio vizualizare
loading...
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile