TEORIE SOC: De ce s-a prăbuşit A320-ul Germanwings

airbus

Un Airbus A320 s-a prăbuşit ieri într-o zonă muntoasă din sudul Franţei. Nu la decolare, nu la aterizare, ci în plin zbor la altitudinea de croazieră. Informaţia asta pare la fel de plauzibilă ca răpirea lui Putin de către marţieni.

Cum? Cum e posibil ca un A320, până ieri cel mai fiabil avion comercial din lume, să cedeze în zbor de croazieră? Fără fenomene meteo periculoase, fără cenuşă vulcanică şi, aparent, fără o problemă tehnică majoră.

Avionul a coborât de la 10 mii la 2 mii de metri în aprox. 9 minute. Asta înseamnă o viteză verticală de aprox 890m/min. Nu este o viteză mare. Putem spune că este chiar apropiată de viteza normală de coborâre pentru tipul respectiv de avion. (1800 ft/min)

Traiectoria neschimbată şi coborârea controlată indică o aterizare, nu o prăbuşire. O aterizare în stâncile muntelui. Apropo de Putin şi marţieni.

Excludem ipoteza atacului terorist. Nici o organizaţie teroristă nu execută atacuri, fără a-şi asuma creditul. Care ar fi rostul?

Alt aspect extrem de dubios este lipsa comunicaţiilor echipaj-organ de trafic. În niciun moment al zborului piloţii nu au anunţat o situaţie de urgenţă. De asemenea, nu au anunţat începerea coborârii de la flight level.

Pentru mine, rămân doar două explicaţii “logice”. Dacă mai putem vorbi de logică într-un astfel de context. Prima, varianta foarte puţin probabilă a depresurizării. Mi se par infime şansele ca echipajul să-şi fi pierdut cunoştinţa în urma unei depresurizări a cabinei.

Totuşi, presupunem prin absurd că s-a întâmplat. De ce a coborât avionul? Pilotul automat era setat pentru menţinerea elementelor (viteză, altitudine, direcţie). Să fi setat echipajul rata de coborâre exact înainte de incident? Încă un scenariu improbabil. Coborârea ar fi trebuit cerută de organul de trafic, sau cerută de echipaj şi confirmată de organul de trafic. Nu au existat astfel de comunicaţii.

Mai rămâne doar situaţia în care s-a produs depresurizarea, piloţii au setat coborârea, dar nu au reuşit să îşi cupleze măştile de oxigen. În cazul unei depresurizări la altitudinea respectivă, echipajul îşi va pierde cunoştinţa în aproximativ 30 de secunde (dacă execută activităţi moderate).

Deşi nu poate fi exclusă, varianta prezentată mai sus mi se pare subţire, foarte subţire.
Scenariul pe care tind să merg, înainte de verificarea cutiei negre, este următorul:
În momentul impactului, doar unul dintre cei doi piloţi a fost inconştient. Nu ar fi primul caz în care un membru al echipajului încearcă imobilizarea celorlalţi şi prăbuşirea aeronavei.

Am mai multă încredere în sistemele unui Airbus A320 decât în sănătatea psihică a unui om. Fie şi pilot.

Autor articol: Dani Corban, Reactii.ro

Urmăriți acest site pe Telegram și pe Google News

Susține Nationalisti.ro printr-o donație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *