Tag Archives: vaccinare astrazeneca

The Telegraph: De ce anume depinde dezvoltarea cheagurilor de sânge după vaccinarea cu AstraZeneca

Dezvoltarea cheagurilor de sânge în urma vaccinării cu AstraZeneca ar putea fi legată de grupul sanguin al pacientului, sugerează un studiu. Tromboza venoasă cerebrală (TVC) presupune apariția cheagurilor de sânge la nivelul venei cerebrale din creier, fenomen întânit cel mai frecvent la femeile tinere. Reprezintă mai puțin de 1% din toate cazurile de accident vascular cerebral la nivel mondial. Afecțiunea a devenit predominantă în ultimul an datorită posibilei legături cu vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca. Cercetătorii de la Royal Holloway, Universitatea din Londra, au identificat prima legătură genetică care ar putea face oamenii mai predispuși la TVC. Grupa de sânge AB? Zona genomului uman care se corelează puternic cu TVC este localizată în aceeași regiune cu gena grupului sanguin, spun cercetătorii. Studiul, publicat în revista Annals of Neurology, a fost realizat de-a lungul unui deceniu și a analizat 882 de pacienți diagnosticați cu TVC în toată Europa, comparativ cu un grup de control. În populația generală, aproximativ 1,2% dintre pacienții analizați aparțineau grupului sanguin AB, dar cifra aproape s-a triplat (3,3%) în grupul celor cu TVC, potrivit studiului. Numărul pacienților cu grupa 0 era la jumătate între grupul de control și grupul cu TVC, de la 38,8% la 18,3%. Persoanele cu grupa sanguină AB aveau un risc de 5,6 ori mai mare de a dezvolta TVC, spun cercetătorii. Grupele sanguine A și B au avut un risc de trei ori mai mare de apariție a TVC, comparativ cu grupa sanguină 0. Vaccinul accentuează fenomenul Prof. Pankaj Sharma, directorul Institutului de Cercetări Cardiovasculare de la Royal Holloway, Universitatea din Londra, a declarat: „Am realizat prima identificare genetică a susceptibilității la TVC”. Descoperirea sugerează că unul dintre motivele pentru care o anumită persoană ar putea fi mai predispusă la tromboze după vaccinare este grupa sanguină, iar vaccinul poate „accentua” fenomenul, spune el. …

Citeste tot articolul

De ce apar cheaguri de sânge după vaccinarea cu serul AstraZeneca? Explicațiile oamenilor de știință

-Ei cred că fenomenul este similar cu unul care apare rar, după folosirea unui medicament numit heparină -Şi alte medicamente în afară de heparină pot provoca tulburări de coagulare care seamănă puternic cu HIT -Milioane de oameni au primit vaccinul fără probleme, iar autoritățile de reglementare europene și Organizația Mondială a Sănătății spun că beneficiile serului AstraZeneca depășesc riscurile sale Este posibil ca cercetătorii să fi găsit o explicație pentru fenomenul rar, dar grav, de formare a cheagurilor de sânge, raportat la unele persoane care au primit vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca. Potrivit Reuters, ei cred că fenomenul este similar cu unul care apare rar, după folosirea unui medicament numit heparină, numit trombocitopenie indusă de heparină (HIT). În HIT, medicamentul provoacă sistemul imunitar să producă anticorpi care activează trombocitele şi care determină coagularea sângelui. Şi alte medicamente în afară de heparină pot provoca tulburări de coagulare care seamănă puternic cu HIT, iar cercetătorii suspectează că, în cazuri rare, vaccinul AstraZeneca poate fi un alt astfel de factor declanșator. Patru indivizi sănătoși care au primit vaccinul AstraZeneca și au dezvoltat cheaguri care pun viața în pericol, au avut același tip de anticorpi care activează trombocitele și inițiază coagularea în HIT, au raportat luni cercetatorii într-o lucrare postată pe Research Square. 20 de persoane care au primit vaccinul, dar nu au dezvoltat cheaguri, nu aveau acești anticorpi. Un comentariu editorial publicat împreună cu studiul a menționat că trombocitopenia indusă de medicamente este tratabilă dacă este identificată prompt. Milioane de oameni au primit vaccinul fără probleme, iar autoritățile de reglementare europene și Organizația Mondială a Sănătății spun că beneficiile serului AstraZeneca depășesc riscurile sale.

Citeste tot articolul

Un cadru medical A MURIT, iar altul e în STARE GRAVĂ, după vaccinarea cu AstraZeneca

-Un cadru medical a murit după ce s-a vaccinat cu AstraZeneca, în Danemarca -Un alt cadru medical a suferit cheaguri de sânge și hemoragie cerebrală după vaccinarea cu serul de la AstraZeneca Danemarca a anunțat, sâmbătă, că o persoană a murit, iar alta e în stare gravă după ce a suferit cheaguri de sânge și hemoragie cerebrală. Este vorba despre două cadre medicale care au fost vaccinate anti-Covid-19 cu serul de la AstraZeneca, cu mai puțin de 14 zile înainte de apariția reacțiilor adverse, scrie Reuters. Agenția pentru medicamente din Danemarca a confirmat că a primit două „raportări grave“, fără a oferi alte detalii, autoritățile daneze neprecizând când s-au îmbolnăvit cele două persoane. „Prioritizăm rapoartele despre reacțiile adverse grave precum acestea și le examinăm amănunțit pentru a evalua dacă există o posibilă legătură cu vaccinul“, a declarat sâmbătă Tanja Erichsen, de la Agenția pentru medicamente din Danemarca.

Citeste tot articolul