Tag Archives: medic paralizat

Încă un medic din România a făcut semipareză după vaccin. Este al treilea cadru medical care a suferit reacții adverse severe după cea de-a doua doză

Încă un medic din România a făcut semipareză după vaccin. Este al treilea cadru medical care a suferit reacții adverse severe după cea de-a doua doză. Doctoriței ORL din Vâlcea i s-a făcut puncție pe coloană. A avut tahicardie și contracții ale mușchilor. Un medic rezident din Cluj este al treilea cadru medical din România care a suferit o semipareză după cea de-a doua doză de vaccin anti-covid produs de Pfizer, transmite portalul Știripesurse. Reamintim că Ministerul Sănătății a fost informat, joi, de către reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile despre o paralizie facială temporară , după administrarea celei de a doua doze de vaccin Pfizer/BioNTech – Comirnaty. Reacțiile adverse au apărut la aproximativ zece minute după injectarea serului. Doctoriței i-a crescut tensiunea și a avut frisoane. Ea a fost transportată cu ambulanța la Unitatea de primiri urgențe a Spitalului din Râmnicu Vâlcea. A doua zi după rapel i-au apărut și contracțiile musculare. Acum femeia este internată în Capitală pentru investigații amănunțite, iar starea ei este stabilă. Medicul are 32 de ani și nu a avut reacții după prima doză. Pe 28 ianuarie a revenit la centrul de imunizare amenajat la Spitalul nr. 2 din Vâlcea pentru rapel. Serul i-a fost injectat chiar de către coordonatoarea centrului. „S-a prezentat la vaccinare, s-a întocmit fișa, temperatura o avea normală și s-a efectual vaccinul. La aproximativ 10-15 minute a apărut o tahicardie, o tensiune de 150 cu 90 și, la un moment dat, frisoane”, a mai spus dr. Claudia Capp. Colegii săi de la Urgențe au îngrijit-o câteva ore, iar când doctorița și-a revenit a plecat. A doua zi s-a întors cu contracții ale mușchilor la mâini. Pentru că simptomele erau specifice unor boli neurologice medicii i-au făcut două examene RMN și …

Citeste tot articolul

EFECTE ADVERSE | Un medic român a dezvoltat PARALIZIE FACIALĂ după a doua doză a vaccinului anti-Covid

Reacția adversă a fost raportată joi de către oficialii Ministerului Sănătății. Un medic de 32 de ani, din Vâlcea, a dezvoltat paralizie facială temporară după administrarea celei de-a doua doze a vaccinului Pfizer/BioNTech. Starea sa este bună în acest moment. „În acest moment, pacienta se află într-o stare de sănătate bună, iar rezultatele analizelor nu arată modificări patologice”, spun reprezentanții ministerului. Potrivit prospectului care însoțește vaccinul Comirnaty (denumirea comercială a vaccinului produs de Pfizer/BioNTech, reacția adversă este una rară, întâlnită și în cazul altor tipuri de vaccin.

Citeste tot articolul