Tag Archives: cna

Cazul „Vulpiţa și Viorel“, criticat de CNA şi de telespectatori: „Nu e normal să vă bateţi joc de un om într-un asemenea fel“. Răspunsul cinic dat de Antena 1

Membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) şi telespectatorii au criticat dur emisiunea „Acces Direct“, difuzată de Antena 1, pentru modul în care îi explotează pe soţii Veronica (cunoscută drept „Vulpiţa“) şi Viorel Stegaru, punându-i în situaţii degradante. Cazul „Vulpiţa“ a ajuns pe masa CNA după un val de plângeri venite din partea telespectatorilor. „Telenovela“ a început în urmă cu o lună, când Veronica Stegaru acuza faptul că a fost răpită şi violată, pentru ca ulterior să se descopere că lucrurile nu au stat chiar aşa. De atunci, soţii Stegaru din Vaslui şi-au expus zilnic viaţa în direct, cu lux de amănunte, inclusiv sexuale, totul în emisiunea „Acces Direct“, de la Antena 1. Mai mult, cei doi au ajuns în Parlament şi au fost primiţi în Comisia de Agricultură, aspect ce a trecut drept ştire la Antena 3. Telespectatorii au reclamat la CNA emisiunea, acuzând postul că promovează analfabetismul, prostia, incultura şi lipsa de profesionalism, dar şi că profită de pe urma acestor oameni, exploatându-i pentru audienţă. „Nu este posibil ca prezentatori de emisiune să îşi bată joc de persoane aparent având probleme de natură psihică. Nu este normal ca un prezentator să supună şi să îşi bată joc de invitaţi într-un asemenea fel, nu este normal să se promoveze un asemenea caz, cu atât mai mult la o asemenea oră. Ce învaţă copiii României din această emisiune?“, se arată într-o plângere publicată de Paginademedia.ro. Şi reacţiile membrilor CNA au fost extrem de dure. Dorina Rusu a afirmat că programul este „pornografie în toată regula“ şi nu are nicio legătură cu interesul public. Membrul Consiliului a precizat că sunt două abateri grave de la legislaţia audiovizuală: protecţia copilului, „Acces Direct“ fiind pe post la o oră accesibilă minorilor (17.00), şi dreptul la demnitate. „Emisiunea este difuzată la ora 17.00, oră la …

Citeste tot articolul

DEZASTRU PENTRU PRO TV! ANUNȚUL OFICIAL FĂCUT DE CNA

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat Pro TV pentru modul în care a prezentat pe post o posibilă ieşire a canalelor din reţelele Telekom şi NextGen. CNA a decis să sancţioneze cu somaţie publică postul Pro TV şi să sesizeze Consiliul Concurenţei pentru maniera în care postul a comunicat, în luna februarie a acestui an, o posibilă ieşire din reţelele Telekom şi NextGen, potrivit Paginademedia.ro. Monica Gubernat, vicepreşedintele interimar al CNA, s-a autosesizat, fiind de părere că atitudinea Pro TV a fost „definiţia şantajului“ şi „un abuz de putere“. De asemenea, Alexandru Kocsis a fost de părere că informarea Pro TV nu a avut ca scop informarea publicului, ci presiunea pusă pe cei doi parteneri. Pe de altă parte, Radu Herjeu a subliniat că nu vede nicio încălcare a legii audiovizualului, chiar dacă, personal, consideră că practica a fost una abuzivă. “Poate că un tribunal comercial sau protecția consumatorilor sau consiliul concurenței ar putea analiza această speță, pentru că Pro TV și-a manifestat puterea pe care o are și poate nu e corect să și-o manifeste astfel. (…) Din punctul meu de vedere, nu se încalcă legea audiovizualului sub nicio formă. Nu s-au adus acuzații, ca să fie nevoie de punctul Telekom de vedere sau dovezi. A fost o informare către telespectatorii lor. Revin și spun, da, e o practică abuzivă din punctul meu de vedere, dar nu în ce privește legea audiovizualului.” Lucia Grigore, reprezentantul juridic al Telekom România Communications, a solicitat sancţionarea postului Pro TV de către CNA pentru „imaginea negativă“ creată prin afişarea anunţului în prime-time deşi se aflau încă sub contract. Conflictul a apărut după ce Pro TV a afişat textul „Mesaj foarte important pentru abonaţii Telekom şi NextGen: Pro TV ar putea să nu mai fie disponibil în aceste reţele“ pe prima pagină a …

Citeste tot articolul

Rareş Bogdan L-A DISTRUS PE DRAGNEA în direct. VA FI AMENDĂ-RECORD de la CNA? Breaking news în media

Jurnalistul Rareș Bogdan a avut o reacție neașteptată, marți seară, după CEx al PSD și declarațiile lui Marian Oprișan. Au ieșit scântei în emisiunea „Jocuri de putere”, moderată de Raeș Bogdan. Jurnalistul a avut o ieșire extrem de agresivă la adresa lui Marian oprișan și a partidului din care face parte. „Dacă știam că vorbește acest nenorocit, nu dădeam legătura! Mă, nenorocitule! Sunteți niște nemernici! Nu mai sunteți cel mai mare partid din România, ați fost! Acum sunteți niște nemernici care distrug România! Nenorociților”, a tunat Rareș Bogdan. Reamintim că liderul Organizației PSD Vrancea, Marian Oprișan, a făcut o declarație, la ieșirea din CEX, legată de relația sa cu liderul PSD, Liviu Dragnea, acuzându-l pe acesta că face pe stăpânul în partid. Mai mult decât atât, acesta consideră că trebuie organizate noi alegeri la nivel de partid. Termenul la care a făcut referire se încadrează la finalul lunii octombrie. Sursa: EVZ

Citeste tot articolul

LOVITURĂ PENTRU PRO TV! E OFICIAL: TELEVIZIUNEA SE ÎNCHIDE DE LA 1 MARTIE. CNA A ACCEPTAT CEREREA PRO TV DE RETRAGERE A LICENȚEI

Reprezentanții Pro TV s-au prezentat la Consiliul Național al Audiovizualului cu o cerere de retragere a licenței, iar membrii comisiei au analizat și acceptat această cerere. Astfel, telespectatorii din România își vor lua ”adio” de la un post foarte cunoscut. Pro TV a anunțat recent într-un comunicat că operațiunile MTV se întorc la licențiator, Viacom International Media Networks. Compania mai anunța atunci că publicitatea pentru MTV (varianta internațională) și VH1 va fi vândută în România, de la 1 martie, de regia Thematic Channel. MTV România s-a lansat pe 15 iunie 2002, pe licența pe care emitea MCM România. În decembrie 2007, Pro TV a preluat MTV România, semnând un contract cu Viacom International Media Networks. În ultimii ani, televiziunea n-a mai intrat în măsurătorile de audiență și nici nu a mai vândut publicitate, informează paginademedia.ro.

Citeste tot articolul

Anunț-șoc! Se închide o televiziune! Pro TV renunță!

Anunț șocant pe piața media. O celebră televiziune din România se închide după 17 de emisie. Aceasta s-a aflat vreme îndelungată în portofoliul Pro TV. Consiliul Naţional al Audiovizualului discută joi retragerea licenţei MTV România, din portofoliul Pro TV. Pro TV a anunţat recent într-un comunicat că operaţiunile MTV se întorc la licenţiator, Viacom International Media Networks, susţine paginademedia.ro. Apărută în urmă cu 17 ani, pe 15 iunie 2002, MTV România a emis pe licenţa care emitea MCM România. Cinci ani mai târziu, postul de muzică a intrat în portofoliu Pro TV, care a semnat un contract cu Viacom International Media Networks. De altfel, postul de televiziune a anunţat recent într-un comunicat că operaţiunile MTV se întorc la licenţiator, Viacom International Media Networks. Compania mai anunţa atunci că publicitatea pentru MTV (varianta internaţională) şi VH1 va fi vândută în România, de la 1 martie, de regia Thematic Channel. Un alt post faimos de muzică a fost închis recent. Este vorba de canalul de muzică german Viva, deţinut de Viacom, care nu a fost închis oficial, după 25 de ani, pe 31 decembrie. Decizia de închidere a postului a fost anunţată de compania media care a cumpărat Viva în 2004.

Citeste tot articolul

Lovitură fatală pentru Denise Rifai! Realitatea TV a încasat-o grav

Lovitură grea pentru Denise Rifai, dar și pentru postul Realitatea TV. Realizatoarea a încasat-o grav în urma unei emsisiuni în care s-a comentat presupusul proiect de lege inițiat de UDMR privind autonomia ținutului secuiesc. Astăzi, CNA a analizat emisiunea din Decembrie şi a decis să amendeze Realitatea TV cu 10 000 de lei, scrie paginademedia.ro. Potrivit oficialilor, Denise a folosit un ton agresiv în adresarea sa şi nu i-a permis invitatului să vorbească. „Dumneavoastră ca vorbitor nativ de limba maghiara ne traduceţi nouă limba română care pentru noi limba română este limba noastră nativă, ce înseamnă cuvintele din limba noastră?” „De ce nu spuneţi domnule Tánczos pentru că lumea nu ştie în România. O ştiu românii puţini care mai trăiesc în zonele respective că dacă nu vorbeşti limba maghiară astăzi în zonele despre care vorbim acuma noi nu-ţi găseşti loc de muncă. Nu, nu, nu, aşa este.” „Dumneavoastră spuneţi, faceţi trimitere la Constituţia României. Dumneavoastră nu faceţi apel la Constituţia României care spune că România este un stat unitar, suveran, independent şi indivizibil.” Rifai a fost reclamată pentru că a creat „o atmosferă ostilă împotriva comunităţii maghiare din România”, dar şi de „incitare la ură” şi „discriminare” „Nu văd că a fost o incitare la ură. A fost o emisiune de dezbatere în care reprezentantul UDMR nu a fost lăsat să vorbească. Aş insista pe rolul moderatorului. Rolul moderatorului nu e de a ataca şi de a avea acest ton foarte agresiv”, a declarat Orsolya Borsos, membru CNA.

Citeste tot articolul

PRO TV RISCĂ AMENDĂ URIAȘĂ DE LA CNA! MISS ROMÂNIA, SHOW EROTIC LA ”FERMA” SEMNALIZAT DOAR CU AP

Nu degeaba a fost desemnată cea mai frumoasă femeie din România, în 2016. Ioana Filimon are un corp perfect, și a putut vedea asta o țară întreagă, atunci când în cadrul emisiunii Ferma, acolo unde se luptă pentru 50.000 de euro, s-a dezbrăcat în costum de baie și a început să spele pe corp. Aceast moment ar putea fi taxat însă de CNA, pentru că Pro TV nu a semnalizat corespunzător secvențele. Ca la o adevărată probă la un concurs de frumuseţe, Ioana Filimon și-a arătat silueta pentru care a fost desemnată cea mai frumoasă femeie din România, în urmă cu trei ani. Imaginile cu ea în costum de baie, în cadă, sunt demne de un adevărat show erotic. Ea s-a mângâiat pe fund și pe spate, în timp ce secvențele au fost difuzate în totalitate. Și din față Ioana a avut ce să arate publicului. Bustul generos s-a văzut aproape în totalitate după ce bruneta a tras foarte mult de el pentru a se putea spăla. Emisiunea a fost difuzată cu codul AP (Acordul Părinților), cu toate că scenele sunt cel puțin + 15, motiv pentru care nu ar fi exclus ca Pro Tv să fie sancționat de CNA.

Citeste tot articolul

Reacția unui economist după ce s-a uitat la PRO TV, pentru prima oară după 10 ani: M-am înfiorat. Pur și simplu nu-mi imaginam că poate exista așa ceva. Tot, dar absolut tot ceea ce se numește știre pe respectivul post este propagandă

„Ați mințit poporul cu televizorul” spuneau cei mai în vârstă, în anii ’90, despre puterea care folosea programele unicei televiziuni din România pentru a-și impune punctul de vedere. Lucrurile nu s-au schimbat prea mult, spune economistul Dan Diaconu. Acesta a povestit experiența pe care a trăit-o urmărind postul de televiziune Pro TV, după 10 ani de „abstinență”. Dan Diaconu afirmă că „Ascultând zilnic aberațiile pe care respectivii le numesc știri sau emisiuni nu ai altă șansă decât să devii un „conform”, un imbecil care nu face altceva decât să se lase teleghidat de acea mașinărie infamă”. Autorul cunoscutului blog, „Trenduri economice”, consideră PRO TV oferă programe „special gândite pentru oligofreni”. „Și mai e un aspect pe care vreau să-l subliniez. Tuturor urmăritorilor acestui așa-zis post TV li se insuflă ideea că sunt inteligenți, că fac parte dintr-o elită. Asta în timp ce stau cu ochii zgâiți la programe special gândite pentru oligofreni. Aici este rețeta celui mai periculos exemplar al rasei umane: prostul care se crede deștept. E o tehnică intens utilizată de secte: adeptul nostru deține adevărul, e un luminat, e un păstrător al „secretului”. Însă utilizarea acestei tehnici rudimentare la o asemenea scară numai niște imbecili precum americanii puteau s-o patenteze. Importul aberant pe care l-am făcut prin intermediul PRO TV face victime deoarece ceea ce am importat e o tehnologie de ideologizare și imbecilizare a maselor. Sper ca la un moment-dat să bată cineva cu pumnul în masă și să pună capăt acestei farse golănești”, a scris el. Iată textul integral: „În acest weekend m-am uitat la Pro TV pentru prima dată în ultimii zece ani. De fapt nu m-am uitat, ci am fost nevoit s-o fac întrucât hotelul în care eram cazat avea instalate în restaurantul pentru mic dejun vreo patru ecrane, câte unul pe fiecare …

Citeste tot articolul

Pro TV a fost amendat pentru că a dat imagini cu Mihaela Rădulescu înainte de ora 22

CNA a revenit din concediul prelungit și a început să dea amenzi televiziunilor care încalcă regulile audio-vizualului. Printre cele mai mari amenzi le-a primit ProTV, pentru o mizerie clasică de la emisiunea lui Măruță și pentru că a prezentat niște cadre „de aproape” din Românii au Talent cu Mihaela Rădulescu. „Copii, bătrâni sau pur și simplu oameni bolanvi de inimă au putut vedea de aproape o creatură bizară care semăna cu o vedetă care a fost celebră prin anii ’90 la televizor. Trei sferturi din față era imobilă iar când vorbea i se mișca doar jumătate din gură”, a explicat un membru CNA. Conform legii audio-vizualului, articolul 39, aliniatul 1, „este interzisă difuzarea, în cadrul serviciilor de programe de televiziune şi de radiodifuziune, de programe care pot afecta grav dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor” dar în acest caz și alte categorii sociale au fost afectate. – Sursa: TNR

Citeste tot articolul

Mafia PSD-ista adusa (mentinuta) la putere de Antena 3 si Romania TV

Mogulii patroni ai celor două latrine ordinare, Antena 3 și Romania TV, unul pușcăriaș aflat după gratii, Dan Voiculescu, și altul judecat pentru spălare de bani și alte infracțiuni, Sebastian Ghiță, au făcut din România o țară unde mafia face legea. Nu am zărit, în ultimii ani, un singur material negativ la adresa PSD-ului, la Ghiță_TV și Latrina 3. Ba mai mult, dezinformarea celor două cocine ordinare, care nu au nici cea mai vagă legătură cu jurnalismul, a atiuns cote inimaginabile în campania electorală pentru alegerea Președintelui României, din toamna lui 2014. Astfel, Romania TV dădea ca sigură victoria lui Viorel Ponta cu scoruri precum Ponta: 65%, Iohannis: 35%. La rândul său, Antena 3 a dezinformat populația României inclusiv în primele minute de după încheierea turului 2 al alegerilor prezidențiale din România anului 2014, atunci când a prezentat următoarea mare minciună: Ponta câștigător: 50,5%, Iohannis învins: 49,5%. În realitate rezultatul a fost: Iohannis 55% (aproximativ), Ponta 45%. Adică o diferență de 10 procente. Niciun sondaj efectuat de profesioniști nu poate avea o eroare așa de mare. Era clar o dezinformare, o intoxicare a Latrinei 3, așa cum face de 10 ani în România. VEZI SI: Votul care a spulberat un mit. Cine sunt votanţii PSD din 2016 Se știe că cine deține mijloacele de informare deține puterea. Până la urmă votantul PSD-ist nu accesează Internetul, nu citește programe politice, ci se uită la tembelizor. Iar dacă Latrina 3 și Ghiță TV îi spun seară de seară că mafia PSD-istă face numai bine, iar ceilalți numai rău, votantul PSD-ist va crede. Se aplică principiul conform căruia o minciună repetată mereu devine adevăr. Dacă vrem ca mafia PSD să aibă o influență mai redusă, trebuie eliminate cele două rahaturi numite Antena 3 și România TV . Din păcate, după alungarea guvernului Ponta în …

Citeste tot articolul

Hai sa vorbim despre jegosi.

Majoritatea publicatiilor online si emisiunilor televizate precum Libertatea, WoW Biz, La Maruta, Un Show Pacatos, Acces Direct ori CanCan promoveza LA MAXIM incultura, prostia, curvasareala. Ma uitam la traficul acestor mizerii si (din pacate) se claseaza pe primele locuri in Romania dupa numarul de vizite unice. Ei profita. Bun! Profita de prostia cititorilor/telespectatorilor semiretarzi. Am mai scris despre emisiunea „Visuri la Cheie„, marca PRO TV… care isi bate joc de oameni sarmani… asta doar pentru a face audenta… maxima! Detalii aici, in articolul anterior: VISURI LA CHEIE, O AMĂGIRE A OAMENILOR SĂRMANI . A da! Am mai publicat ceva de genul despre respectiva emisiune nesimtita: „Visuri la cheie” – o emisiune de rahat! Aceste scursuri ordinare merita sanctionate de CNA sau nu? Voi ce parere aveti? Astept comentariile dvs. mai jos. Nu uitati sa distribuiti pe Facebook acest articol… poate cunostintele voastre isi vor exprima parerea cu privire la indobitocirea in masa a populatiei promovata de „mass-media corecta poltic”.

Citeste tot articolul

Poliţia Română, sluga lui Gâdea | Statul, complice cu TERORIŞTII media

Poliţia s-a sesizat instant atunci când Mihai Gâdea a anunţat că este ameninţat cu moartea. Foarte bine! Dar n-a făcut la fel atunci când nu o persoană privată – ca Mihai Gâdea -, ci una publică a fost ţinta ameninţărilor? Iată de pildă ce-a păţit Narcisa Iorga, pe când era în CNA, atunci când Antena 3 a apăsat butonul de ură împotriva sa: „Acum cativa ani, dupa ce am propus in CNA o amenda Antenei 3, Mircea Badea a facut publica adresa mea de e-mail si a indemnat la trimiterea de „felicitari”. Am primit 3500 de e-mailuri in cateva zile, cele mai multe cu injurii si jigniri, dar si cateva amenintari cu moartea la adresa mea si a copilului meu. N-am spus nimic la acel moment. Am amintit de ele intr-un alt context. Mihai Gadea ma ridiculiza, spunand ca ma victimizez, ca si ei primesc sute de mailuri de amenintare. Eu as putea sa fac publice amenintarile cu moartea, inclusiv datele celor care le-au expediat, ca urmare a indemnurilor lui Badea. Sunt curioasa daca Mihai Gadea poate face acum dovada amenintarilor pe care le-a primit. Sau e doar o ocazie de a se victimiza, ca tot si-a schimbat ochelarii?”, a povestit Iorga, pe Facebook. Nu doar că fostul secretar de stat (un membru CNA are rang de adjunct de ministru) nu a primit protecţie, dar instituţiile statului nu s-au obosit o secundă să-l la întrebări pe Badea pentru instigarea evocată de Narcisa Iorga. Zilele trecute, Antena 3 a difuzat victorioasă o ştire cu un domn de la un inspectorat de Poliţie (foto alăturat) care anunţa fălos că l-a identificat pe cel care l-a ameninţat pe Gâdea. Bravos! Dar pe Gâdea l-a anchetat cineva atunci când i-a sugerat, în direct, unui cetăţean care-l scuipase pe fostul preşedinte să se sinucidă din …

Citeste tot articolul

Plangere catre CNA: Instrumentul de propaganda anti-romaneasca B1TV

Către Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) Doresc să aduc în atenţia dumneavoastră afirmaţiile anti-româneşti făcute la postul de televiziune B1TV, în cadrul emisiunii „Lumea lui Banciu” transmisă în ziua de 8 iunie 2014, care se poate viziona pe domeniul de internet al postului B1TV, aici. Fac precizarea că această sesizare NU se referă la opiniile exprimate în emisiune cu privire la  tenismana Simona Halep. Chiar dacă subiectul emisiunii a fost Simona Halep şi fenomenele sociale şi politice generate de aceasta, sesizarea se referă strict la afirmaţii care sunt anti-româneşti prin definiţie şi pentru care tema emisiunii a constituit doar un pretext pentru a fi enunţate public. Afirmaţiile pe care le reclam sunt următoarele: 1. „Mie nu-mi pare bine, nici că e ea din România, NICI CĂ SUNT EU. Mie mi-ar fi ruşine să vin şi să spun o asemenea idioţenie…” (min 3:28) 2. „Aşa că până să aruncăm cu vorbele astea goale şi care nu reprezintă nimic: „eşti mândru că eşti…”, da´ ce, puteai să fii din altă parte? Te-ai născut aicea. Te năşteai în Somalia, erai somalez…” (min. 4:24). Consider că acestea sunt mesaje care au ca impact social scăderea stimei de sine, a încrederii şi a coeziunii naţionale şi că ar trebui să fie interzise de la difuzare. Segmentul social cel mai afectat este cel al copiilor şi al tinerilor, care au tendinţa de a crede necondiţionat şi de a transmite mai departe mesajele şocante din mass media. În cazul de faţă, exprimarea mândriei de a fi din România este catalogată drept „vorbe goale şi care nu reprezintă nimic” şi o „idioţenie”, iar ţara aleasă pentru comparaţie a fost Somalia, care în percepţia publică este un simbol al lipsei de şanse. Consecinţa directă a acestor afirmaţii este că se introduce în circuitul public, cu valoare de opinie validă, …

Citeste tot articolul

Libertatea de expresie pe Internet, in pericol!

Exista un risc enorm pentru libertatea de expresie din mediul virtual, prin intrarea continutului de pe Internet sub controlul CNA, sub acoperirea scopului nobil de a proteja minorii de posibile abuzuri, atrage atentia Narcisa Iorga, membru al Consiliului National al Audiovizualului. Intr-un interviu acordat Ziare.com, Narcisa Iorga a explicat cum se concretizeaza acest pericol, referindu-se la propunerile „pentru inceput minimale” in privinta reglementarii spatiului virtual, pe care le-a invocat presedintele CNA, Laura Georgescu.„Cum va putea sa controleze spatiul virtual un CNA incapabil sa igienizeze audiovizualul, din punctul de vedere al protectiei minorului? (…) Ma tem ca libertatea de expresie din mediul virtual ar fi afectata de decizii luate arbitrar de catre o institutie cu obiectivitate si credibilitate din ce in ce mai joase”, a avertizat Narcisa Iorga.Cititi in interviu care sunt exemplele pe care isi bazeaza Narcisa Iorga acuzatia ca in acest moment „CNA nu judeca altfel decat politic”.Ati tras un semnal de alarma privind o intentie de trecere a mediului online sub controlul CNA. Despre ce este vorba, mai exact?La Atena a avut loc in perioada 14-15 aprilie Conferinta Internationala „Protectia Minorilor in era Digitala”. A participat, din partea CNA, presedintele Laura Georgescu, care a cerut, in sedinta publica a Consililului din 10 aprilie, acordul CNA pentru participare, nu insa si mandat pentru ce urma sa sustina acolo.I-am cerut explicatii cu privire la punctul de vedere pe care Romania, prin intermediul CNA, urma sa-l prezinte la Atena. Initial a spus ca nu va vorbi nimeni. Atunci de ce vreti sa mergeti?, am intrebat, adaugand ca in cazul acesta, putem primi o informare oficiala, ulterioara conferintei. Apoi a spus ca trebuie neaparat sa fim reprezentati. Suspectand ca are ceva de ascuns, i-am cerut ca macar la revenirea din delegatie sa informeze Consiliul, asa cum prevad reglementarile interne de activitate.Si v-a informat?In sedinta din 24 …

Citeste tot articolul

Societatea Romana de Televiziune, amendata cu 50.000 de lei de CNA pentru colindul antisemit

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de joi, să amendeze cu 50.000 de lei Societatea Română de Televiziune (SRTv), din cauză că pe TVR 3 şi TVR Cluj a fost difuzat, pe 6 decembrie, un colind antisemit, care a încălcat legislaţia audiovizualului. Decizia a fost luată joi de CNA, la propunerea Laurei Georgescu, preşedintele Consiliului, cu şapte voturi „pentru” (Laura Georgescu, Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Cristina Trepcea şi Radu Călin Cristea) şi un vot „împotrivă” (Christian Mititelu). Sancţiunea a fost aplicată pentru încălcarea articolului 3, alineatul 1 din Legea audiovizualului, potrivit căruia „Prin difuzarea şi retransmisia serviciilor de programe se realizează şi se asigură pluralismul politic şi social, diversitatea culturală, lingvistică şi religioasă, informarea, educarea şi divertismentul publicului, cu respectarea libertăţilor şi a drepturilor fundamentale ale omului”, şi a articolului 47, alineatul 1 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizualului, potrivit căruia „Este interzisă difuzarea în programele audiovizuale a oricăror forme de manifestări antisemite sau xenofobe”. Membrul CNA Christian Mititelu a fost de părere că în acest caz nu a fost încălcat articolul 3, alineatul 1 din Legea audiovizualului. „Nu cred că se poate aplica articolul 3. Cred că este aplicat numai ca să putem da amendă”, a spus Christian Mititelu. Grupul de colindători Ansamblul „Dor transilvan” a cântat, în cadrul unei emisiunii, un colind în care este folosit de mai multe ori termenul „jidov”, în mesaje antisemite: „A născut un fiu frumos / Anume Iisus Hristos / Toată lumea i se-nchină, / Numai jidovii-l îngână. / Jidovan afuristit / Nu l-ar răbda Domnul sfânt / Nici în cer, nici pe pământ.. Numai la corlan [horn], la fum, / Acolo-i jidovul bun”.

Citeste tot articolul

Antena 1 amendata cu 10.000 de lei pentru declaratiile homofobe ale lui CHELOO

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, marţi, să amendeze cu 10.000 de lei televiziunea Antena 1, pentru emisiunea „X Factor” din 24 noiembrie, în care cântăreţul Cheloo a făcut afirmaţii care, potrivit membrilor CNA, au discriminat persoanele gay. CNA a analizat, în şedinţa de marţi, emisiunea „X Factor” difuzată pe 24 noiembrie. În urma difuzării acesteia, CNA a primit un număr de 700 de reclamaţii. Potrivit Asociaţiei Accept, în respectiva emisiune, „Cătălin Ştefan Ion, cunoscut sub numele de Cheloo, în calitate de membru al juriului, a discreditat în mod public pe unul din concurenţi, din motive ce ţineau de orientarea sexuală a acestuia”. „După reprezentaţia concurentului gay, Cheloo i s-a adresat acestuia într-o notă vădit discriminatorie, menită a-l intimida şi a-l discredita public, afirmând că, cităm: «(…) Ai cântat. Eu dispreţuiesc tot ceea ce eşti, ceea ce reprezinţi şi ţara asta te va trimite acasă, cu siguranţă»”. În şedinţa CNA de marţi, Mirela Bomboe, reprezentantul televiziunii Antena 1, a declarat că emisiunea „X Factor” este una în direct, iar Cheloo şi-a exprimat o opinie, care însă nu a fost împărtăşită de ceilalţi membri ai juriului concursului. „Nu a existat nicio instigare la ură, la violenţă, iar concurentul nu a fost afectat în vreun fel. Poziţia lui în concurs nu a fost afectată în niciun fel”, a mai spus Mirela Bomboe. În schimb, Cristina Trepcea, membru al CNA, a spus că, potrivit formatului „X Factor”, ce trei juraţi ai concursului reprezintă postul. „Din construcţia emisiunii, cei trei reprezintă postul şi postul nu s-a sesizat în acest caz (…) Este un subiect atât de delicat. În astfel de situaţii în ţările calde curg scuzele postului (…). Nu am văzut aşa ceva, nu am văzut nicio poziţionare a postului (…) Suntem într-un moment în care în alte părţi lucrurile astea au fost …

Citeste tot articolul