Revolta unui elev care învaţă pentru Bacalaureat: “Simt cum sunt spălat pe creier. Bucuria cunoaşterii a fost înlocuită cu teroarea memorării”

Andrei-Eduard-Burghelia

Elev în clasa a XII-a, Andrei Eduard Burghelia a postat un mesaj pe o reţea de socializare în care îşi exprimă revolta faţă de programa şcolară a elevilor care se pregătesc de susţinerea Bacalaureatului. Tânărul susţine că simte cum este spălat pe creier de tot ce memorează pentru bacalaureat, fiind vorba despre informaţii inutile.

Redăm mesajul lui Andrei Eduard Burghelia , postat pe pagina sa de facebook.

“Sunt unul dintre tinerii care vor susține examenul de bacalaureat în anul 2016. Acel presupus ”examen al maturității” care nu face nimic altceva decât să suprasolicite elevul, forțându-l să memoreze munți de informații inutile. Sunt stresat, supărat, confuz şi nu mai fac nimic productiv pentru că învăț pentru „examenul maturității”.

Dacă în urmă cu un an mă culcam la ora 2 pentru că făceam voluntariat în diverse locuri, conduceam o afacere şi un ONG, acum învăț cum să evidențiez tema şi viziunea despre lume a autorului într-o opera literară sau memorez formule complicate la matematică. E frustrant, plictisitor și nu mă ajută să mă dezvolt!

Atunci mă dezvoltam în mod real: munceam, cunoşteam şi lucram cu oamenii, rezolvam probleme, învățam din greşeli, aveam responsabilități şi descopeream câte ceva nou în fiecare zi. Mai mult, asiguram un venit stabil pentru niște oameni cu copii. Pentru a învăța, am fost nevoit să renunț la activitățile care mă ajutau cu adevărat să mă dezvolt. Acum simt cum sunt spălat pe creier de tot ce memorez pentru bacalaureat, acest examen care încununează un sistem neperformant. Am lasat şcoala să mă tâmpească…

La şcoală mă plictisesc teribil pentru că scriu mult, nu sunt încurajat să găndesc critic sau să fiu creativ, lucrul în echipă este aproape inexistent, materia e stufoasă şi lucrez după nişte manuale vechi, fără grafice sau imagini reprezentative, iar limbajul este unul academic, nicidecum unul student-friendly, care să te facă să-ți doreşti să descoperi mai mult. Nu mai zic că informațiile din manualele de antreprenoriat nu sunt actualizate şi îți inhibă spiritul antreprenorial.

Prefer să citesc despre afaceri și să iau inițiativă decât să memorez niște noțiuni pe care oricum le voi uita după examen. Tinerii sunt foarte inteligenți, dar nu au fost învățați cum să-și folosească inteligența.

Bucuria cunoaşterii a fost înlocuită cu teroarea memorării.

Totuşi, dacă sunteți fani ai şcolii româneşti aşa cum este ea, haideți să vă dau căteva cifre:

– În anul 1996 s-au născut 231.000 copii. Scădem 47.000 şi rezultă numărul copiilor care au reuşit să termine clasa a 9-a: 184.000 de copii. Abandon şcolar de 20% în învățământul obligatoriu. Noi vedem doar cifre, dar fiecare caz în parte este o catastrofă;

– Copiii născuți în ’96 au dat bacalaureatul anul trecut. Dintre cei 231.000 de nou-născuți, doar 144.000 (63%) au reuşit să se înscrie la bac;
– Doar 47% (!!!) din copiii născuți în ’96 au trecut examenul de bacalaureat. 100.000 din 231.000.

O jumătate dintr-o generație are şanse minime de integrare pe piața muncii pentru că nu are diplomă de bac, iar cealaltă jumătate, deşi are diplomă de bac, nu este pregătită pentru piața muncii sau pentru viața reală. Poate am mai fi avut o mică şansă dacă orele de consiliere şi orientare profesională nu s-ar fi făcut doar pe hârtie.

Nu ştiu dacă voi avea diploma de bacalaureat anul acesta. Nu ştiu dacă mai vreau să memorez noțiuni. Nu ştiu dacă mai vreau să-mi pierd timpul la meditații. Dar ştiu că voi munci zilnic pentru a deveni antreprenorul de succes care se va implica în îmbunătățirea calității educației din România.

Pentru că o țară cu tineri prost pregătiți este o țară pierdută, iar eu vreau să rămân în țara mea. Sursa: Vocea Transilvaniei

VEZI SI: A fost de-a dreptul penibil. Uite motivul pentru care un elev a fost eliminat din Bacalaureat.

Urmăriți acest site pe Telegram și pe Google News

Susține Nationalisti.ro printr-o donație

3 comentarii

  1. Pentru că o țară cu tineri prost pregătiți este o țară pierdută, iar eu vreau să rămân în țara mea.
    Cinste lui. Mi-a facut pielea de gaina!

  2. Si în România Regala, si chiar sub bolsevici, in RSR, erau multi tineri cu vocatia muncii timpurii si a voluntariatului. In oligopedagogia noastra, pacatul bacului pe competenţe de import e ca cine citeste 1000 de carti bune in liceu n-are avantaje. Pihologia adolescentului miop e ca ori citeste, ori nu citeste, adica prefera cartile obstacol, urcarea muntelui. Des solicitate, listele de carti bune!

  3. Pacat ca darul vorbirii le este dat si unora care nu-l merita. Ca sa realizeze ca viata nu este o manastire de maici, nici un club de binefacere, ca este nevoie de cunostinte, desigur, unii nu vor afla cici odata. Ei stiu sa se revolte sa injure, sa faca "proiecte" dar uita ca este nevoie si de alfabet, nu mai vorbesc de politete si buna purtare.Toti profesorii sunt idioti si spun timpenii, valorosase sunt doar ratacirile unor deadaptati la viata reala, care resping memorarea ca un rau nativ, care dobindesc sau nu competente care siu doar sa critice si cred ca ei sunt buricul pamintului. Viata este mai mult de un cor de injuraturi, de indivizi care se integreaza sau nu in societate, de momente placute sau dureri. Poate nici trenul nu vrea sa mearga pe sine, dar daca o face este spre binele lui si al pasagerilor chiar daca este frustrant. O lege a lui MURPHI spune: "Probabilitate ca painea unsa cu unt sa cada cu untul catre covor, este proportionala cu pretul covorului. Consecinta: Nici odata nu putem sti cu precizie care parte a painii trebuie unsa cu unt". Extrapolind: din cunostintele dobindite in scoala nu poti sti care le vei folosi si care nu. Diamantul nativ nu este valoros decit dupa ce un mester foarte priceput il slefuieste. Cu cit are mai multe fete este cu atit mai valoros. Asa si omul………..Bietul ignorant nu a observat ca la filozofie, dobitocu' i-a predat o lege a universului dar si socialului "ACUMULARILE CANTITATIVE DUC LA SALTUL CALITATIV'. Deocamdata, singura institutie care are menirea de a introduce indivizii in lumea reala si piata muncii, este SCOALA. Daca ai avea cunostinte vaste despre lumea asta, ai sti ca doar revolutia industriala a adus ceva bun omenirii. Celelalte revolutii au scfimbat niste nemernici cu altii. Istoria omenirii este un lung sir de crime. Murdaria nu incepe in scoala, scoala este doar o sera in care se incearca izolarea tinerelor generatii, incit sa nu fie traumatizari iremediabil. Cred ca multi dintre noi care am primit cite o pedeapsa de la profesorii nu i-am urit sau blestemat pentru asta. Am invatat din exemplul lor si am incercat sa fim macar ca ei, iar o intilnire cu ei ar fi o bucurie nemarginita. Lumea aceasta este guvernata de ordine si disciplina. A contesta asta inseamna ca vrei REVOLUTIE, care inseamna moarte si distrugere. Daca vrei sa te manifesti si sa te faci auzit, participa la niste concursuri sau olimpiade, unde sa-ti incerci puterile si mai vorbim dupa aceea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *