“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
ECONOMICJUSTITIENOUTATI

Radarele dau erori de peste 10 km/h care transformă viteza legală în contravenție

rad 696x392 1

Deputații doresc modificarea legislației rutiere pentru a corecta deciziile instanțelor în ceea ce privește contestațiile împotriva contravențiilor privind viteză, deoarece există o marjă de eroare a aparatelor radar care poate transforma o viteză legală într-o sancțiune injustă.

Aparatul radar, numit și cinemometru, este predispus unor erori în măsurătorile vitezei autovehiculelor, de aceea, aceștia susțin că este necesară o uniformizare a deciziilor instanțelor pentru a lua în considerare aceste discrepanțe.

Deputații au propus un proiect de lege care prevede ca, în cazul constatării contravențiilor cu mijloace tehnice certificate sau verificate metrologic, agentul constatator să aplice marja de eroare a aparatului folosit în favoarea contravenientului, conform buletinului de calibrare sau verificare metrologică. În România, aceste marje de eroare sunt de 3 km/h pentru viteze sub 100 km/h și 3% din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h, pentru măsurătorile efectuate de radarele care funcționează în regim staționar.

De asemenea, marja de eroare pentru viteze sub 100 km/h este de 4 km/h, iar pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h, 4% din valoarea măsurată pentru măsurătorile efectuate de radarele care funcționează în mișcare.

Deputații atrag atenția că buletinul de verificare metrologică eliberat pentru aceste aparate doar atestă faptul că se încadrează în marjele de eroare prevăzute de lege, nu și că acestea funcționează perfect. Astfel, aceștia subliniază că există posibilitatea ca rezultatul indicat de aparat să fie sub sau peste viteza reală, generând incertitudine cu privire la exactitatea măsurătorii.

Proiectul de lege propus de PSD vine în contextul în care, în alte țări europene, se aplică reguli similare pentru a ține cont de potențialele erori ale aparatelor radar. De exemplu, în Franța, există marje de 3 km/h pentru viteze sub 100 km/h și 3% din viteză pentru vitezele egale sau mai mari de 100 km/h pentru diverse tipuri de radar. În Bulgaria, Germania, Olanda, Cehia, Ungaria, Lichtenstein, Luxemburg, Norvegia, Slovacia, Finlanda și Suedia, toleranțele admise sunt de 3 km/h pentru toate tipurile de radar la viteze de până la 100 km/h și de 3% pentru toate tipurile de radar la peste 100 de km/h. În alte țări, precum Croația sau Spania, marjele pot ajunge chiar și la 10 km/h sau 10% pentru anumite tipuri de radare.

Propunerea legislativă a PSD vine în contextul în care o depășire mică a vitezei maxime admise poate duce la aplicarea unor sancțiuni diferite, în funcție de cât de aproape este viteza măsurată de limita legală. Astfel, prin aplicarea marjei de eroare, viteza reală înregistrată poate scădea sub limita legală, modificând astfel incadrarea juridică a faptei și demonstrând nelegalitatea procesului verbal de contravenție.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.