Pfizer şi Moderna, vizate de ACUZATII GRAVE. Ce s-a decis în culise

Șefii britanici din domeniul sănătății ar putea dezvălui în curând dacă vaccinurile Covid produse de Pfizer și Moderna sunt legate de o formă extrem de rară de leziuni cardiace deja observate în SUA și Israel.

Agenția de reglementare a medicamentelor și a produselor medicale (MHRA) a spus că nivelurile de miocardită au fost aceleași în rândul persoanelor vaccinate, dar informațiile actualizate publicate aseară nu includeau această linie. Iar un expert a spus că acest lucru ar putea semnala că au găsit o legătură cauzală.

Șefii britanici din domeniul sănătății ar putea emite în curând un avertisment potrivit căruia serurile anti-Covid-19 produse de Pfizer și Moderna sunt legate de problemele cardiace, cred experții.

Temerile cu privire la cele două două vaccinuri care cauzează miocardită au crescut în ultimele săptămâni, în urma unui șir de cazuri la adulți tineri din Israel și SUA.

Şi autoritățile de reglementare americane au acceptat deja că există o „legătură probabilă” între afecțiunile cardiace și vaccinuri
Ministerul israelian al Sănătății a declarat că vaccinul Pfizer, singurul vaccin pe care îl folosește, este cauza „probabilă” într-un număr de cazuri. Săptămâna trecută, Agenția de reglementare a medicamentelor și produselor medicale (MHRA), care asigură siguranța medicamentelor în Marea Britanie, a declarat că ratele de miocardită la adulții vaccinați au fost „similare” dar sub nivelurile așteptate.

Guvernul vrea să înceapă vaccinarea copiilor în august, înainte ca aceștia să se întoarcă la școală în septembrie, au spus cei din Whitehall. Având în vedere că vaccinul AstraZeneca nu va mai fi disponibil, din cauza legăturilor sale cu cheagurile de sânge la adulții mai tineri și temerilor similare cu privire la alternativele cu Johnson & Johnson, copiilor li s-ar putea oferi Pfizer și Moderna.

Când a fost întrebat de MailOnline de ce s-a schimbat formularea complicației, un purtător de cuvânt al MHRA a spus: „Monitorizăm îndeaproape toate rapoartele de miocardită și pericardită după vaccinarea Covid în Marea Britanie și la nivel internațional. După cum se menționează în textul pe care l-ați evidențiat din raport, încurajăm în continuare oamenii să se prezinte pentru prima și a doua vaccinare atunci când sunt invitați să facă acest lucru, cu excepția cazului în care este recomandat altfel”.

MHRA a raportat 53 de cazuri de miocardită la pacienții cu vaccin Pfizer până la 16 iunie
Au existat, de asemenea, 33 de cazuri de pericardită – o afecțiune similară care afectează stratul protector din jurul inimii. Raportul de supraveghere a vaccinării de săptămâna trecută a declarat că au existat 39 de cazuri de miocardită și 27 de pericardită la britanici.

MHRA a spus la momentul respectiv: „Numărul cazurilor de mio- și peri-cardită raportate cu vaccinurile în Marea Britanie rămâne similar sau sub rata de fond așteptată în diferite grupe de vârstă din populația generală și nu indică în prezent un risc crescut după vaccinarea împotriva Covid. ‘

MHRA a anaunţat: „Este important ca oricine care are simptome, cum ar fi dureri în piept, dificultăți de respirație sau senzații de bătăi rapide ale inimii să solicite asistență medicală”.

Dr. Aseem Malhotra, consultant cardiolog în Marea Britanie, a declarat: Există cel mai probabil o legătură cauzală între cele două vaccinuri și miocardită.

Dacă MHRA a schimbat informațiile de pe site-ul oficial poate sugera că și ea crede acest lucru
Dr. Malhotra a declarat pentru MailOnline: „În cazul în care MHRA crede că există o legătură cauzală, înseamnă că există un risc absolut. Legătura va fi probabil mică, dar este important ca persoanele să primească informații complete înainte de a decide dacă vor face vaccinul, în conformitate cu principiile medicinii etice bazate pe dovezi. Nu este ceva de tratat cu ușurință. Oamenii ar trebui să fie pe deplin informați, astfel încât să aibă toate informațiile corecte și să nu se sperie prea mult”.

Deoarece toți cei peste 18 ani sunt gata să se vaccineze, experții spun că este posibil ca rara complicație să apară mai des
Profesorul Francois Balloux, un expert Covid și director al Institutului de Genetică al Universității din Londra, a declarat că vaccinarea copiilor „se simte ca un câmp minat”.

El a scris pe Twitter: „Mă așteptam ca aceste discuții să nu fie ușoare, dar rata mică a miocarditei la băieții adolescenți care fac vaccinuri cu ARNm înrăutățește situația mai mult decât anticipasem. Acum este clar că vaccinurile cu ARNm pot provoca miocardită la copii și adulți tineri”.

Sursa: evz.ro