N-AI PAȘAPORT DE VACCINARE, NU MĂNÂNCI! Experienta INCREDIBILA pentru o bunicuța de 100 de ani

Unei femei de 100 de ani din Chile i-a fost interzis accesul la supermarket pe motiv că nu a prezentat un pașaport de sănătate digital, care implică vaccinarea sau testarea la zi. Bunicuța, care se afla acolo pentru a-și cumpăra alimente, a spus că nu știa cum se obține permisul. Reprezentanții Lider.cl insistă, însă, că firma nu poate face excepții, ba dimpotrivă, își ia angajamentul să implementeze „chiar și mai atent măsurile de prevenție”, informează Life Site News.

O serie de fotografii și un filmuleț care au surprins incidentul au devenit virale și au scandalizat lumea. Agentul de securitate al magazinului care i-a blocat intrarea a insistat că își va pierde serviciul dacă o lasă să intre fără permisul de acces. Cunoaștem tipul acesta de mentalitate și în România: „unde-i lege, nu-i tocmeală”, iar dacă legea e absurdă, „ghinion!”.

Bătrânica, pe nume Isolina Grandón, care trăiește singură de când a murit sora ei, a explicat pentru programul de televiziune Aqui Somos Todos de pe Canalul 13 că nu are acces la Internet sau telefon mobil și nici nu se poate deplasa prea departe de locuință, ca să se intereseze cum poate să facă rost de permis.

În Chile, doar cei care și-au descărcat pașapoarte de sănătate de pe pagina web ComisariaVirtual.cl pot călători sau intra în spații comerciale. „Permisul de liberă trecere” le dă voie „să cumpere alimente esențiale de două ori pe săptămână, între orele 5 dimineața și 9 seara”, a relatat Summit News.

Isolina Grandón a afirmat că îi spusese paznicului că vrea doar să-și cumpere un piept de pui pentru masa de prânz.

„M-am retras, pentru că ce altceva puteam să spun sau ce altceva puteam să fac. Am stat acolo, lângă casier”, a relatat femeia.

Un martor a spus că o femeie care a intrat în magazin i-a cumpărat acesteia pieptul de pui de care avea nevoie.

Supermarketul a reacționat la revolta iscată în rândul oamenilor prin intermediul unui comunicat de presă emis de corporație:

„Regretăm situația care a afectat-o pe o clientă de-a noastră în magazinul nostru din Plaza Maipú și înțelegem că poate a suferit unele neplăceri.” Cu toate acestea, compania a insistat pe ideea că a face excepții în cazuri ca acesta „poate avea consecințe grave asupra sănătății oamenilor” și că ei au „acționat în conformitate cu prevederile autorității sanitare”, astfel încât „să putem toți face față crizei de care e lovită țara noastră”.

Compania a făcut și pe Twitter următoarea declarație: „Ne pare rău pentru ce s-a întâmplat, însă nu putem face excepții. Vrem să avem grijă de toți clienții și colaboratorii noștri, drept pentru care continuăm să implementăm chiar și mai atent măsurile de prevenție”. Mesajul, oricât de conciliant, s-a transformat în cea mai mare anti-reclamă pentru acest super-magazin, dacă judecăm după comentariile majoritar critice lăsate de internauți, unele dintre ele ascunse vederii de Twitter pe motiv că ar fi „ofensatoare”.

Că veni vorba despre cenzura Twitter, algoritmii acestei rețele au ascuns inclusiv filmarea cu bătrânica aflată la cumpărături, postată de Radio Villa Francia, pe motiv că „următorul conținut media include material potențial sensibil” – o prejudecată discriminatorie la adresa majorității utilizatorilor, care nu suferă de labilitate emoțională. A fost nevoie să căutăm „cu lumânarea” această filmare, pentru a o reda cititorilor ActiveNews, mai stăpâni pe sine decât îi crede Twitter.

Sursa: activenews.ro