Mii de șoferi români riscă dosar penal și plata unor daune uriașe. Majoritatea nici nu știu asta

Înmatricularea mașinii în Bulgaria este un trend în orașele din România învecinate cu țara de la sud de Dunăre și poate fi chiar o afacere, în condițiile în care taxele și impozitele de acolo sunt mai mici decât în România. Totuși, riscurile la care șoferii se expun sunt imense, după cum arată și informațiile obținute de Capital în legătură cu una dintre firmele vând asigurări pentru aceste mașini.

Peste 10.000 de şoferi români au umblat pe străzile de la noi în ţară riscând să se aleagă un doar penal şi cu amenzi uriaşe. Mai important, ei nici măcar nu au ştiut în ce situaţie se află. Și astăzi există şoferi care conduc liniştiţi fără să ştie la ce riscuri se expun.

DallBogg, o companie din Bulgaria care a asigurat şi încă asigură RCA majoritatea maşinilor conduse în România, dar înmatriculate în Bulgaria a făcut un obicei din a anula, uneori şi la doar câteva zile după ce au fost emise, poliţele vândute şoferilor de aici. O scrie şi presa din Bulgaria şi o confirmă, cu detalii, pentru Capital, jurnalişti bulgari dar şi foşti colaboratori ai DallBogg.

De ce dosar penal? Pentru că, potrivit legislaţiei din Bulgaria, un automobil care are poliţa suspendată sau anulată va fi radiat în termen de 15 zile.

Adică, la puţin peste două săptămâni după ce este anulată poliţa plătită de şoferul român, maşina înmatriculată în Bulgaria va fi radiată iar şoferul de la noi riscă dosar penal, în condiţiile în care Poliţia verifică situaţia maşinii.

Pe altă parte, în cazul unui accident, despăgubirile nu vor mai fi achitate de firma de asigurare(care a anunlat poliţa) ci chiar de către şofer.

Cei de la Dallbogg au susţinut, în Bulgaria, fie că poliţele anulate au fost emise ilegal de brokeri fie că argumentele aduse în faţa instanţelor au fost unele perfect valide, fapt care este certificat prin acte judecătoreşti.

Compania DallBogg, spun sursele citate, a început prin a anula poliţele pe care se înregistrau daune, dar, în prezentm, anulează şi poliţele care nu au încă daune pe ele.

Metoda pe care o folosesc implică judecătorii şi tribunalele din Bulgaria, tribunalele din România şi, uneori, persoanele pe numele cărora sunt înmatriculate maşinile la sud de Dunăre.

Concret, ei se duc şi arată în faţa instanţelor din Bulgaria că anulează poliţa din diverse motive care, se pare, sunt false.

“Uneori spun că şoferul din România a devenit invalid şi nu mai poate conduce. Alteori chiar că şoferul a murit. Mai sunt situaţii când susţin că proprietarul din Bulgaria nu ştia că şoferul din România şi-a făcut asigurare. Sunt extrem de ingenioşi din acest punct de vedere.”, afirmă o sursă care cunoaşte bine situaţia.

Cu deciziile obţinute de la instanţele din Bulgaria, avocaţii DallBogg vin în România şi obţin decizii favorabile în dosarele care vizează accidentele provocate de şoferii a căror asigurare fusese anulată.

În final, daunele sunt plătite de către Biroul Asigurătorilor din Bulgaria, echivalentul BAAR din Rom din România. Toate ţările membre ale reţelei Carte Verde, printre care şi România şi Bulgaria, trebuie să garanteze, prin fondurile pe care le adminsitrează Biroul local, că daunele provocate în afara ţării de căgtre maşini înmatriculate în ţară sunt plătite. În acest fel, poliţa emisă iniţial de Dallbogg find anulată, dauna provocată în România va fi achitată de Biroul din Bulgaria.

Până acum, spun sursele noastre, ar fi fost achitate în numele Dallbogg în jur de 17 milioane de euro, iar acest fapt face obiectul unei investigaţii care a ajuns inbclusiv în atenţia premierului Boiko Borisov.

Intre timp, însă, Dallbogg îşi desfăşoară liniştită activitatea, fiind avizată de către echivalentul ASF din Bulgaria şi vinde poliţe nu doar românilor care au maşini înmatriculate în Bulgaria ci şi grecilor, direct printr-un birou pe care îl deţin în ţara respectivă.

Mai mult, Dallbogg reia periodic încercările de a intra direct şi pe piaţa din România, adică să vândă asigurări şi românilor cu maşini înmatriculate în ţară.

După ce a fost aproape să intre în parteneriat cu cel mai mare broker local, dar a fost refuzată până la urmă pentru că a schimbat radical condiţiile contractuale şi venea cu pretenţii aberante, Dallbogg a avut o perioadă de acalmie. Apoi. Având în vedere că acţionează în baza unei legi europene care dă deptul oricărei companii din domeniu să subscrie în orice ţară din UE şi a primit şi avizul ASF, Dallbogg reia însă, periodicm demersurile de a intra pe piaţă.

Cel mai recent luna trecută a trimis o nouă ofertă către majoritatea brokerilor. Până acum, a fost refuzată de toţi.

Distribuie acest articol! Îți mulțumim!

nicio vizualizare
loading...
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile