“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
ECONOMICNOUTATI

Misterele dispariției Petrolierului Unirea, una din cele mai mari nave ale României

Evenimentul tragic nu a fost niciodată elucidat complet, iar pierderea petrolierului Unirea a fost devastatoare. Cu toate acestea, Navrom a primit compensații de la asigurarea navei.

index 70

În octombrie 1982, Petrolierul Unirea, una dintre cele mai impunătoare nave din flota comercială a României, s-a confruntat cu un tragic deznodământ la aproximativ 40 de mile marine de Capul Caliacra. Acest eveniment zguduitor, adesea amintit în istoria maritimă a țării, a adus la suprafață povești cutremurătoare și curajoase de supraviețuire.

Construit în 1978 la Șantierul Naval Constanța, petrolierul Unirea avea o capacitate de transport de 150.000 de tone de marfă. În acel an fatidic, petrolierul a rămas fără echipaj și a trebuit să fie rechemat din concediu. Mircea Băsescu, fratele fostului președinte Traian Băsescu, a fost printre cei chemați să facă parte din echipaj. El povestește cum nava a suferit daune semnificative în timpul descărcării la Portul Constanța, iar aceste probleme au dus la murdărirea întregii nave cu țiței. Echipajul a refuzat inițial să continue cu operațiunile, dar nava a fost ulterior curățată, iar Mircea Băsescu a revenit la bord.

În octombrie 1982, petrolierul Unirea a plecat spre Egipt pentru a încărca țiței. În mijlocul nopții, o explozie puternică a zguduit nava. Comandantul a cerut echipajului să părăsească nava, semn că situația era gravă. Focul cuprinsese deja nava, iar instalația de stins incendii a fost afectată, lăsând apa să curgă peste tot.

Căpitanul Mircea Băsescu, în mijlocul unui echipaj necunoscut pentru el, a coordonat eforturile de evacuare. În ciuda eforturilor disperate, o explozie puternică a devastat nava. Cu toate acestea, niciun alt vas din zonă nu s-a apropiat pentru a salva supraviețuitorii, deoarece echipajele altor nave se temeau de o altă explozie.

Singura navă care a oprit pentru a ajuta a fost una rusească. Echipajul a fost întrebat dacă dorește să fie transferat pe nava rusă sau pe un vas românesc, și au ales să meargă pe Livezeni, un alt petrolier românesc aflat în apropiere. În timp ce se îndepărtau, o a doua explozie a zguduit nava Unirea, demonstrând cât de gravă fusese tragedia.

După ce au fost recuperați de către un alt vas românesc, Securitatea a venit la bord și, la plecare, ofițerii și-au cerut lui Mircea Băsescu să caute în cabinetele lor pentru valută. A fost un moment bizar în mijlocul unei tragedii atât de mari.

Evenimentul tragic nu a fost niciodată elucidat complet, iar pierderea petrolierului Unirea a fost devastatoare. Cu toate acestea, Navrom a primit compensații de la asigurarea navei.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.