Marfurile cumparate online pot avea preturi diferite pentru acelasi produs. Puteti platii mai putin decit vi se cere. Software-ul care va valorifica.


S-a presupus si inca se mai presupune ca, Internet-ul este prietenul potentialului client ce doreste sa cumpere online un produs, facind mult mai usoara alegerea celor mai favorabile preturi si a calitatii dorite.

Dar am aflat in urma cu citeva zile din presa engleza si americana, faptul ca vinzatorii, companiile care desfac produse online, au comandat si chiar sint in posesia unui software, care face diferenta intre clienti si ofera preturi diferentiate functie de anumite criterii, pentru aceleasi produs.

Acest software selecteaza clientii care sint in situatie financiara mai buna si pe cei mai putin favorizati.

De obicei, cumparatorii online furnizeaza destul de multe informatii despre ei insusi, uneori chiar mai multe decit ar trebui, care duc la crearea unor baze de date pentru vnzatorii de pe Internet.  Actualul software selecteaza clientii dupa venitul anual, dupa virsta sau sex.

Prin intermediul software-ului, vinzatori pot identifica adresa potentialului client prin intermediul adresei de e-mail, astfel ca cei mai instariti locuiesc in anumite zone, pe care software-ul le recunoaste, acesti clienti primind preturi mai ridicate pentru aceleasi produs,sau fara discount.

Potentialii clienti, care poseda un laptop Apple si care este recunoscut de catre software-ul vinzatorilor, sint considerati a fi clienti mai bogati si ca atare sint incarcati la prêt.

Chiar si mouse-ul prin care da-ti comanda pentru un anumit produs, alegind dintr-o larga varietate, este un indiciu pentru vinzator, al modului cum veti fi incarcat la prêt. Daca veti deplasa mouse-ul foarte rapid de la pagina centrala, la paginile unde a-ti ales deja produsul, software-ul va detecta faptul ca stiti ce doriti si sinteti hotarit sa cumparati produsul respectiv, deci va va incarca mai mult la prêt, creind imaginea unei licitatii fictive,de cele mai multe ori.

Deci, atentie cit de repede si in ce succesiune miscati mouse-ul, pentru ca aceatsa greseala este usor detectabila de software-ul vinzatorilor online.

Ei nu ofera discount nimanui care misca mouse-ul rapid de la o pagina la alta si selecteaza la fel de rapid produsul pe care il va achizitiona.

Atentie la companiile de asigurari, ale caror preturi sint constituite dupa intrebari si analize complexe ale clientului si in acest sens cer o serie de date mai ales legate de venit, dar si alte date cum ar fi carnetul de conducere si penalizarile in trafic pe care le aveti sau creditul la banca in cardurile de credit. La fel se comporta si vinzatori de excursii si cei din industria hoteliera, companiile aeronautice si cele de telefonie mobila.

In ultima perioada, acesti vinzatori online si-au marit considerabil profiturile folosind acest software.

Nu este ceva nou si o atitudine iesita din tiparele societatii capitaliste. In 2006, un studiu al Fulton Fish Market din New York, arata ca vinzatori en gros de peste ofereau preturi mult mai mici cumparatorilor asiatici, fata de cumparatorii albi, deoarece acesti vinzatori considerau ca asiaticii sint oricind gata sa paraseasca negocierile daca pretul era prea mare si ei reprezinta o comunitate foarte strinsa informational, astfel putind sa influenteze alte grupuri asiatice si in felul acesta sa fie pierdut un segment mare de potentiali cumparatori.

Totusi, acesti vinzatori si-au luat un risc prin folosirea abuziva a acestui software, avind in vedere ca firma Amazon a fost gasita vinovata de practicarea acestor preturi variabil selective , in comcordanta cu browser-ul folosit de clienti, astfel creind preturi diferentiate la DVD-urile vindute online.A fost nevoita sa compenseze clientii in urma acestei manevre ilegale, dar practica este in plina desfasurare pe Internet.

Este evident ca ar trebui sa luam in considerare unele aspecte vitale, pentru a obtine unele preturi decente si anume: sa nu comandam de pe un Apple ci de pe un PC, sa incepem sa vizitam site-uri online de vinzari comparative pentru a le distrage atentia, sa pretindem ca in cautarea noastra am gasit aceasi marfa cu prêt mult mai mic, pentru ca ei stiu ca este foarte posibil sau sa pretindem ca facind comanda din alt oras, am obtinut preturi cu mult mai mici, astfel vom putea sa ii punem in incurcatura si sa cream confuzie la nivelul vizatorilor online si evident sa obtinem unele avantaje si un pret decent.

Nu este o gluma, iar cumparaturile online au luat o amploare greu de imaginat, deci sintem in situatia in care prin diverse manevre ale vinzatorilor, putem pierede sume considerabile.

Adrian Cosereanu

http://www.alternativaromaniei.com/

Distribuie acest articol! Îți mulțumim!

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile