„Istoria a demonstrat că în toate miscarile si revolutiile violente evreii au fost atât instigatori, actori cât și beneficiari ai evenimentelor.”

Daca antisemitismul, potrivit lui Fontette, trebuie delimitat de critica adusa iudaismului, pe acelasi rationament putem considera ca antisemitismul intelectual romanesc nu are nicio treaba cu antisemitismul. In Romania, pe fondul unei imigratii masive de evrei, persecutati in tarile vecine, in Europa, si pe fondul dorintei acesteia de a nu fi asimilate, dar de a obtine imediat drepturi politice si economice apare acest curent intelectual,numit impropriu antisemitism, impotriva evreilor profitori. Antisemitismul intelectual romanesc promovat si de Eminescu nu este unul indreptat impotriva tuturor evreilor, ci numai acelora care care eludau legile economice, nu doreau integrarea evreilor, acaparau comertul prin mijloace ilegale, creau tensiuni in arendarea terenurilor si mai erau si sustinuti international prin presiuni politice si economice. Antisemitismul romanesc nu a militat pentru violenta, la noi nu au avut loc pogromuri, nu au fost epurari in centrele universitare impotriva evreilor. Au fost dezbateri in presa, in Parlament si s-a incercat sa se transmita mesajul ca evreii nu pot fi, daca doresc drepturi economice si politice, un corp strain pus doar pe capatuiala si acapararea si monopolizarea economiei. Din aceasta perspectiva toate partidele au fost pe aceeasi lungime de unda si chiar comunitatea evreiasca sosita cu un secol mai devreme a impartasit acest lucru. Astfel, cum am putea explica textele antisemitismului intelectual in presa controlata de proprietari evrei. Este evident ca acest antisemitism intelectual s-a manifestat chiar in randul comunitatii evreiesti care s-a delimitat de actiunile „evreilor noi veniti”.Neexistand la nivelul populatiei o ura impotriva evreilor si actiuni violente, neavand un istoric violent in relatia cu comunitatea evreiasca, nu puteam sa avem altceva la nivel politic. Antisemitismul chiar al lui A.C Cuza este unul intelectual si nu rasial, iar discursuri antisemite gasim atat la politicieni cat si la intelectualii romani.

Citiți și:  Jews Portray Peaceful Coronavirus Protests In Berlin As ‘Antisemitic’ Nazi Uprising

In concluzie, in Romania nu a existat un antisemitism in sensul clar al termenului, o ura rasiala indreptata impotriva evreilor, pogromuri si distrugeri intentionate indreptate impotriva evreilor iar statul roman nu a incurajat si tolerat asemenea actiuni.
Ce s-a intamplat in timpul „Rebeliunii legionare” este o problema care inca nu a fost clarificata de istografia romaneasca si datorita unor aspecte cunoscute si prezentate de prof.Coja. Insasi termenul de „Rebeliune legionara” dat evenimentelor mi se pare impropriu pentru ca miscarea legionara era la putere, rebeliunea a fost a altora. In lovitura de stat au participat inclusiv evrei care s-au implicat intr-o serie de distrugeri, vandaluzari si ucideri a conationalilor lor evrei ceea ce schimba mult datele problemei. In haosul creat au fost ucisi, batuti, schiloditi nu numai evrei ci si romani, au fost distruse si vandalizate si bunuri ale romanilor astfel nu putem vorbi de o actiune indreptata unilateral impotriva evreilor.

Faptul ca aceste evenimente sunt speculate, sunt analizate partizanal si nu obiectiv si sunt puse exclusiv pe srama miscarii legionare nu au cum sa ofere o imagine clara si obiectiva a loviturii de stat. Raman (prea) multe semne de intrebare, cateva prezentate de prof.Coja, inclusiv legate de actiunea ori inactiunea comunitatii evreiesti.

Citiți și:  SONDAJ OFICIAL: 11 milioane de adulți în Marea Britanie cred că evreii se află în spatele răspândirii COVID-19 pentru câștig financiar

Istoria ne spune ca violentele impotriva evreilor au un anumit istoric, la inceput au fost distrugeri, linsari apoi se ajunge la pogromuri, fortare la imigrari si in final la deportari si ucideri. Cei care acrediteaza ideea unui Holocaust in Romania incearca, fara sa reuseasca, sa gaseasca un tipar, un istoric. Cum putem crede ca avem Holocaust cand nu avem un istoric al violentelor indreptate impotriva evreilor? Nici macar in literatura nu avem o prezentare a evreilor asa cum este redata in Taras Bulba, in schimb se vrea, se doreste si se fac presiuni sa acceptam ca suntem istoriceste antisemiti si vinovati de Holocaust. Dupa cum spunea Pitis in celebra melodie „Vinovatii fara vina / Cer sa se faca lumina” si avem datoria de a afla adevarul despre asa zisa rebeliune. E timpul sa aflam cine au fost papusarii si cine au fost actorii si cred ca nu va fi bine nici pentru comunitatea evreiasca.

Istoria a demonstrat ca in toate miscarile si revolutiile violente evreii au fost atat instigatori, actori cat si beneficiari ai evenimentelor.

Distribuie acest articol! Îți mulțumim!

nicio vizualizare
loading...
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Vezi toate comentariile