Încă un medic din România a făcut semipareză după vaccin. Este al treilea cadru medical care a suferit reacții adverse severe după cea de-a doua doză

Încă un medic din România a făcut semipareză după vaccin. Este al treilea cadru medical care a suferit reacții adverse severe după cea de-a doua doză. Doctoriței ORL din Vâlcea i s-a făcut puncție pe coloană. A avut tahicardie și contracții ale mușchilor.

Un medic rezident din Cluj este al treilea cadru medical din România care a suferit o semipareză după cea de-a doua doză de vaccin anti-covid produs de Pfizer, transmite portalul Știripesurse.

Reamintim că Ministerul Sănătății a fost informat, joi, de către reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică – Centrul Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile despre o paralizie facială temporară , după administrarea celei de a doua doze de vaccin Pfizer/BioNTech – Comirnaty.

Reacțiile adverse au apărut la aproximativ zece minute după injectarea serului. Doctoriței i-a crescut tensiunea și a avut frisoane. Ea a fost transportată cu ambulanța la Unitatea de primiri urgențe a Spitalului din Râmnicu Vâlcea.
A doua zi după rapel i-au apărut și contracțiile musculare. Acum femeia este internată în Capitală pentru investigații amănunțite, iar starea ei este stabilă.

Citiți și:  Femeia care a murit după ce a făcut vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca a prezentat „simptome neobișnuite”

Medicul are 32 de ani și nu a avut reacții după prima doză. Pe 28 ianuarie a revenit la centrul de imunizare amenajat la Spitalul nr. 2 din Vâlcea pentru rapel. Serul i-a fost injectat chiar de către coordonatoarea centrului.

„S-a prezentat la vaccinare, s-a întocmit fișa, temperatura o avea normală și s-a efectual vaccinul. La aproximativ 10-15 minute a apărut o tahicardie, o tensiune de 150 cu 90 și, la un moment dat, frisoane”, a mai spus dr. Claudia Capp.

Colegii săi de la Urgențe au îngrijit-o câteva ore, iar când doctorița și-a revenit a plecat. A doua zi s-a întors cu contracții ale mușchilor la mâini. Pentru că simptomele erau specifice unor boli neurologice medicii i-au făcut două examene RMN și o puncție în coloană.

Citiți și:  ISRAEL | Autoritățile interzic accesul profesorilor nevaccinați în școli

De asemenea, Un asistent medical de la Spitalul Judetean Neamt este in stare grava, dupa ce s-a vaccinat anti Covid. Cazul nu a fost facut public pana acum, informează TVMNeamț în exclusivitate.

Potrivit datelor puse la dispoziția CNCAV de către Institutul Național de Sănătate Publică, prin aplicația Registrul Electronic Național al Vaccinărilor (RENV), în acest moment 13 reacții adverse sunt în curs de investigare, ceea ce înseamnă că sunt mai grave decât cele semnalate în mod obișnuit, respectiv febră, cefalee, mialgii, artralgii, astenie, alergii de tip urticarie.

Până acum s-au înregistrat un deces oficial și unul neoficial imediat după administrarea vaccinurilor: asistentul medical de la Mangalia, de 49 de ani, și cazul doamnei de 73 de ani din Bacău. Dar cazurile ar putea fi mai multe.

LASA UN COMENTARIU