“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
GENERALGHID PRACTIC

Iată când are voie sa te oprească polițistul rutier! Astea chiar nu le ştiai

Politia-Rutiera1

Nu sunt putini șoferii care trăiesc cu impresia ca de la o vreme încoace au o mulțime de drepturi, iar polițistul rutier  trebuie sa le respecte si sa facă doar treburi justificate. Poate cel mai bun exemplu este impresia omului de rând conform căreia nu are voie sa fie oprit de politie fără sa facă nimic… Iata ca forumul Politisti.ro ne explica cum sta treaba cu adevarat.

1. Politistul rutier e obligat sa se legitimeze in fata soferului –FALS

Conform legii 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea si functionarea Poliţiei Române, ART. 41 prevede ca „in exercitarea atributiilor de serviciu politistul este obligat sa prezinte insigna sau legitimatia de serviciu, dupa caz, pentru a-si face cunoscuta, in prealabil, calitatea, cu exceptia situatiilor in care rezultatul interventiei sau siguranta ulterioara a politistului ar fi periclitata”. Cu alte cuvinte, atata timp cat agentul are insigna in piept, nu este obligat sa va arate si legitimatia. In plus, mai toti agentii au si un ecuson, pe langa insigna, pe care este trecut numele si functia.

 

2. Politistul rutier nu are voie sa te opreasca in trafic fara motiv – FALS

 

Daca ne luam dupa „Hotararea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice”, agentul de la rutiera este indreptatit legal sa te opreasca fara motiv: „Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei”. Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru „pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege” nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.

3. Soferul are dreptul sa ceara cand este oprit „ordinul de serviciu” cu informatii despre zona si data filtrului facut – FALS

Conform legislatiei, „ordinului de serviciu” este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Or controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier. In plus, tot ce tine de loc, data si activitatea agentilor in cazul unui filtru face parte din cadrul unor dispozitii interne cu caracter secret ce pot fi verificate doar de superiorii agentului rutier, nu de oricine de pe strada. Aceasta este o impresie gresita a soferilor care, atunci cand sunt opriti, ar avea dreptul sa-l controleze la randul lor pe agentul rutier.

4. Când politia te oprește pentru centura, nu are voie sa-ti dea amenda si pentru altceva – FALS

Realitatea este ca nu exista nicio prevedere legala despre acest aspect. Costatarea unor abateri ce incalca normele legale se poate face oricand, nu exista nicio restrictie in acest sens. Adica daca un politist te-a oprit pentru ca-ti functioneaza doar un far si observa si alte nereguli legate de acte sau starea masinii sau, mai rau, de starea soferului, poate lua masurile legale pentru fiecare in parte, in acelasi timp.

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui – FALS

Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrica speciala pentru a recunoaste fapta, exista doar rubrica „Alte mentiuni” unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la continutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completari, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semneaza pentru ca a luat la cunostinta despre continutul procesului verbal si in baza acestei semnaturi primeste o copie a procesului verbal. Despre „convocarea la Tribunal”, aceasta afirmatie este o stupiditate, pentru ca politistul care intocmeste procesul verbal nu are calitate procesuala in cazul contestatiei procesului verbal, parte intr-un asemenea proces este institutia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de politie.

6. Daca te opreste Politia Rutiera si ti se pare ca fac vreun abuz poti suna la 112 si vine politia care va intocmi un raport –FALS

Despre sunatul la 112, e o mare tampenie si oricine se poate convinge singur daca studiaza legislatia care prevede foarte clar: Art. 32 din O.U.G. 34/2008, (1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează: a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei; Tot in acest act normativ este prevazut faptul ca apelarea la numarul de urgenta 112 se face NUMAI pentru situatii de urgenţă. Faptul ca esti oprit de un politist pentru control NU este o situatie de urgenta. In schimb, la 112 se pot semnala fapte violente daca acestea vin din partea agentului de rutiera.

7. In cazul in care esti oprit de o mașina cu radar, ai voie sa ceri diferite acte, inclusiv certificatul metrologic – FALS

Lumea vorbeste ca daca esti oprit de politie, dupa ce ai incalcat viteza legala, ai anumite drepturi. Si anume, sa ceri: A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi. B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului. C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata. D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate „ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva. In privinta acestor documente „legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar” ori „legitimatia care atesta dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne” si copia dupa certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind „ordinul de serviciu” pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului. Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat. (sursa: 4tuning.ro)

 

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

50 comentarii

    1. daca nu ar fi politie pe strada pe tine te-ar calca tziganii pe cap si ti-ar viola domiciliul cand vor ei, asa ca respecta uniforma

      1. Sau daca nu ar fi politie as putea sa le bag un glont in cap la tigani fara sa ajung la puscarie

      2. Zi sa mori tu,gunoaiele alea in uniforma ori se pisa pe ei de frica ciorilor,ori sunt cumparati de ei. Ma pis pe uniforma lor de zdrente.

      3. Ba nicolae tzigani ori cum conduc fara permis si calca pe cine apuca ,si intra unde vor asa ca rusine politie si mai ales justitie care le da drumu .

  1. Punctul 6. Citez: ”Daca te opreste Politia Rutiera si ti se pare ca fac vreun abuz poti suna la 112 si vine politia care va intocmi un raport –FALS”. Apoi scrieți că, citez: ”In schimb, la 112 se pot semnala fapte violente daca acestea vin din partea agentului de rutiera.” Deci vă contraziceți. Deci e cam FALS totul.

    1. Draga Mihai,
      Nedorind sa incep o polemica pe acest subiect imi permit sa cred ca autorul artucolului facea referire la faptul ca abuzurile aparente care nu degenereaza intr-o situatie violenta ori dramatica se contesta in instanta sau dupa caz cu plangere la superiorii ierarhici din a carei institutie face parte paratul (caz des intalnit in situatiile de acest gen). Astfel ca atata timp cat asa zisul "abuz" (fie el veridic ori nu) nu iti pune viata in pericol, apelarea numarului unic de urgenta poate atrage dupa sine o sanctiune, etc.
      De aceea nu pot considera ca tot articolul este cam fals, mai ales ca au venit cu citate clare din Lege si au avut opinii chiar pertinente asupra unor probleme care rezida asupra cazurilor din evenimentele rutiere din zilele noastre.
      Dar totodata sunt si de acord cu tine in privinta faptului ca articolul putea sa faca abstractie de cliseele tot mai des intalnite in Mass Media.

  2. Adevarul este ca esti oprit doar daca nu prezinti importanta pentru ei – esti un "amarat" de intelectual, profesor etc care nu a vrut sa fure ca sa-si poata lua o masina de cocalar. Domnul bisnitar care aduce masini de afara, cei de la magazinele de piese auto, cei de la alte institutii unde acestia au interese directe, masinile de la firme de transport marfa locale care pot furniza servicii utile…..nu vor fi oprite niciodata. Daca sunt asa zmei cum se declara de ce nu verifica noaptea la baruri masinile de cocalari ca astia sigur nu beau sucuri acolo toata noaptea.Opresc "vigilenti" pe un amarat care vine dimineata la servici cu o masina de 15 ani mai ales daca persoana nu prezinta importanta pentru ei cum am mai spus. Iar daca ajungeti in instanta …..chiar cu dreptatea in mana cioara la cioara nu scoate ochii Aceasta este realitatea . Ne lovim de ea in fiecare zi.

    1. incearca sa o instaureze . comunistii i-ar invidia ! singurul care le-a dat peste bot a fost Ion Iliescu care a spus ca " daca politistul are voie sa-l vaneze pe conducatorul auto , si acesta are dreptul sa se apere " . de atunci s-a pus problema interzicerii aparatelor de depistare a radarelor . in final au reusit sa le scoata ; ne-a mai ramas " semnalizarea cu farurile si mai nou statiile .

  3. Este total adevarat. Era si timpul sa se dezminta acele aberatii precum ca ar avea conducatorul auto nu stiu ce drepturi stupide. Nu crezi, pune mana si citeste O.U.G 195 pe 2002 care de altfel, daca ai permis, ar trebui sa o cunosti.

  4. Nu e nici un dusman ! Si eu am avut de a face cu politia romana , am luat si amenzi dar am si castigat in instanta unele. Si eu stiam ca cele enumerate mai sus sunt valabile si asta din cauza unora care au incercat tot felul de tertipuri si subterfugii :). Daca ai gresit si stii ca ai gresit , dupa parerea mea ai doua variante, sa recunosti asta agentului de politie sa-i dai drfeptate pt ca nici ala in 90% nu se gaseste sa te opreasca de capul lui asa (s-ar putea de cele mai multe ori sa scapi cu avertisment sau cu o "pedeapsa mai usoara") sau daca ai deja amenda si crezi ca functioneaza , atunci sa ceri clementa judecatorului , care gandeste mult mai la rece acea situatie care s-a produs (desi totul tine de circumstantele in care ai luat acea amenda) Cand te opreste politia , omule , saluta frumos , civilizat , spune-i ca are dreptate , spunei ca intelegi ca isi face datoria si ca si-o face bine si explica-i si tu de ce te grabeai sau ai fost neatent si o sa vezi minune ! :)

    1. nu tin cu tine dar ai mare dreptate. eu din cate radare si fara centura am luat (sa nu cobesc) sincer cam 85% au fost doar cu avertisment deci.. clar aici ai dreptate :)

  5. Agentul este obligat sa se legitimeze in fata conducatorului auto si sa-i prezinte actele care-i sunt solicitate.

  6. pai sa va fut… cine dracu va intelege voi va contrazice-ti singuri, odata a-ti postat cand erati trezi odata a-ti postat opusul cand v-ati trezit, sau cum?

  7. Referitor la ultimul punct din articol: fals este ceeace declara autorul. Legea metrologiei legale obliga ca orice echipament care este folosit in scopuri fiscale, adica inculsiv pentru a da amenzi cum este cazul cinemometrului/ radarului, sa fie insotit de buletinul de verificare metrologica in termen, cine il foloseste sa fie calificat ca utilizator si toate sigiliile sa fie intacte. Mai sunt si alte reglementari, dar nu are rost sa le enumar aici.
    Daca vreti sa dezinformati populatia cu privire la drepturile lor, gasiti o alta cale.

    1. Cititi mai atent…Nu scrie nicaieri ca politistul nu este utilizator si nu trebuie sa aiba certificat metrologic pentru aparat. SCRIE ca legea nu il obliga sa prezinte acest certificat cetateanului/ soferului.Cititi atent si fara patima….

  8. la circulatie ar trebui ofiteri cu studii superioare nu tablagii analfabeti care nu stiu sa scrie un proces verbal

  9. Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca “v-a prins radarul” trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.

    Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de “cel oprit” in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.

    Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).
    Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

    Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

    Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

    La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

    Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la “Capitala” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.

    Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

    A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
    B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
    C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
    D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate “ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

    Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment. – Sursa: OnlineReport
    ………….vedeti ca publicati articole care se contrazic. Voi nu cititi inainte ?

  10. este dreptul tau sa ceri aceste lucruri…CUM SA NU II CER SA SE LEGITIMEZE? sunteti prosti…maine ne imbracam toti in uniforme….NU TREBUIE SA STII CUI II DAI ACTELE????

  11. Tinere , sau ce oi fi tu , chiar te suspectez ca " ori esti politist si copiesi de undeva de la cursuri niste notite , ori ai vreo ruda apropiata caruia vrei sa-i faci pe plac " . Astfel ai preciza ca unul din cele mai impotante drepturi este acela de " a nu semna procesul verbal " . politistul il duce la sectia lui , il inregistreaza si ti-l trimte prin posta ( de obicei la o adresa gresita pentru a nu avea timp sa-l contesti la judecatorie in 30 de zile de la primire . nu spui de asemenea ca " procesul verbal trebuie intocmit de un bun cunoscator al limbii romane pentru ca exista precizari ca orice greseala , privind numele , adresa , cnp etc . fac ca PV sa devina NUL ( bineinteles la proces si cu un avocat bun . De asemenea , la proces Politia Rutiera pe raza careia ai savarsit o contraventie trebuie sa prezinte : 1. procesul verbal ; 2. poze in cazul radarelor ; dovada de omologare a aparatului seria si nr . fiind mentionate in PV ; 3 . ordinul de serviciu , care arata " locul " amplasarii aparatului radar " , si nu in ultimul rand " martorul " care semneaza in PV .Suntem in Europa si in aceasta ( cu exceptia Ungariei si a Romaniei ) , politia nu te opreste " fara motiv " ! In aceste doua state " politistii au o placere sadica sa te umileasca " , dar generatiile noi nu prea marseaza la " intentia de umilire venita din partea oeganului " . Si va explic doua aspecte : 1. daca stai " la panda si incerci sa opresti conducatorul auto " poti pati ca '" DULAUL " , care dupa parerea mea era cu inca doi colegi chiar pe trecerea de pietoni , si ati vazut ce a patit ? 2 . daca contesti viteza inregistrata de radar la judecatorie si "organul " nu are ordin de serviciu , nu poate demonstra ca " erai la intrarea sau iesirea din localitate . sustii ca viteza a fost inregistrata la intrare si cum " organul " nici nu se prezinta si n-are nici ordin de serviciu " – ai un proces castigat . nu mai vorbim de martor , pentru ca acesta este un biet conducator auto oprit de agent si nu va veni la proces nici adus cu catuse , pentru ca omul are alta treaba . Deci nu este asa cum pretinzi tu ca " ORGANUL " este plin de drepturi , si bietul conducator trebuie sa i se adreseze cu : " marite ZEU SEF AL CIRCULATIEI " , TU AI DREPTATE , DA-MI SA SEMNEZ TOT CE VREI CA ASA SPUNE LEGEA " !!

    1. Absolut adevarat. Alaltaieri, sotul meu a fost oprit de io patrula de politie in centrul orasului ploiesti- ph, adica patria hotilor. Era in parcare, la volan, cu clignotantele aprinse, asteptand sa se elibereze un loc. Eu eram in Posta Centrala avand ceva de expediat. L- au somat, au vrut sa- l dea jos din masina si fiindca s- a opus l- au bruscat, i- au sucit mainile si l- au introdus cu forta in masina lor. Au renuntat cand am revenit eu impreuna cu altcineva si am inceput sa fac poze cu telefonul. In zona nu era nici un semn de interdictie a opririi. Politistii erau atat de idioti si abuzivi ca evocau termenul parcare, el fiind doar oprit si adteptand sa se parcheze. Mentionez ca avem numar de Franta. Si pe masina porcilor de politai scria politia locala. Clipesicuvinte probabil ar fi scos actele, si ar fi dat si fundul la bataie. Noi n- am patit nimic fiindca i- am legitimat si fotografiat. Numai induceti oamenilor fatalismul. Politistul e atit din banii nostri. Are dreptul sa fie abuziv? FALS, bai nationalistilor. Daca asta inseamna sa fii nationalist, vai si-amar!

      1. Nu confunda Politia Locala cu Politia Romana, sunt 2 institutii diferite, prima fiind plina de incompetenti…

      2. Vezi ca e o diferenta in ce ai zis tu. Era POLITIA LOCALA nu POLITIA ROMANA. Nu-i confunda. Si aia intr-adevar sunt cam prosti si fara scoala. Adica prosti cu putere. Puteai sa mergi in instanta contra lor daca s-a comis un abuz si judecatorul rezolva problema.

    2. Ai dreptate in proportie de 80% in ceea ce zici. Intr-adevar toate cele mentionate de tine sunt bine spuse doar ca trebuia sa pui accent pe anumite aspecte, cum ar fi: "De asemenea , la proces Politia Rutiera pe raza careia ai savarsit o contraventie trebuie sa prezinte : 1. procesul verbal ; 2. poze in cazul radarelor ; dovada de omologare a aparatului seria si nr . fiind mentionate in PV ; 3 . ordinul de serviciu , care arata " locul " amplasarii aparatului radar " , si nu in ultimul rand " martorul " care semneaza in PV." De retinut este faptul ca un conducator auto are dreptul la contestatie si in cazul in care o face, instanta cere cele mentionate. Nicidecum soferul. Mai trebuie sa retinem si ca el ca agent constatator are dreptul sa te opreasca in trafic pt control. Daca nu ai nimic de ascuns sau o problema la masina nu cred ca agentul respectiv e atat de idiot incat sa-ti caute nod in papura si in plus daca respecti regulile de circulatie majoritatea politistilor nu te opresc.

    3. Absolut corect si la obiect !!!
      Cetatenii au inceput sa interpreteze CORECT legile , tocmai din cauza abuzurilor organelor de ordine , care de fapt interpreteaza legea "DUPA CUM VOR EI " …
      Absolut corect din punctul lor de vedere, asa ca :
      "Marite ZEU AL CIRCULATIEI , TU AI DREPTATE , DA-MI SA SEMNEZ TOT CE VREI , CA ASA SPUNE LEGEA"

  12. Noi toti participantii la traficul rutier, daca am respecta regulile de circulatie, nu am fi opriti de agentii de circulatie.
    Asa ca haideti sa vedem cum conducem. Recunosc ca eu am incalcat de multe ori regulile de circulatie, dar pe viitor incerc sa le respect.

    1. E total fals ca daca am respecta regulile nu am fi opriti si abuzati. Suntem abuzati fiinda nu ne cunoastem drepturile. Si nu ni le cerem.

  13. Nu are sens sa mai puneti comentarii aici !!!!!!! Oricum nu apar numai cele care le convin. Daca prezinti realitatea esti automat cenzurat. Asa ca ……LA VREMURI NOI…..TOT NOI !!!!

  14. Dupa dumneavoastra politia are toate drepturile iar cetateanul nici unul. fFALS! Sunteti niste neam de slugi tampite si atat.

  15. O banda de corupti ce abuzeaza cu haina statului de populatie si cer bani ca sa te ierte pentru greseala pe care nici nu ai facuto. Niste banditi in uniforme care nu au nici un responsabil de faptele lor abuzive. Politia a ramat tot Militie, acelasi comportament de aia toata lumea â-i uraste si nimeni nui suporta. Politia a creat dezordine in tara din cauza abuzurilor si coruptiei!!

  16. Vezi cazul de la Petrila cand o fata a fost batuta de fata cu politia . Ori cu ei ori fara ei tot una este. Chiar mai rau cu ei ca ne punem nadejdea in incompetenta lor.

  17. Organul de politie nu este obligat sa iti arate nici un act cu exceptia legitimatiei si insignei (doar sa ti le arate, nu sa ti le dea in mana!). Certificatul metrologic este un act asupra caruia tu ca simplu cetatean nu ai autoritatea de a decide daca este in regula sau nu prin simplul fapt ca nu cunosti tipurile de stampile/semnaturi ce trebuie sa contina, formatul documentului, etc. Sa nu mai vorbesc de numarul de sigilii si tipul lor ce trebuie sa exista pe radar. Daca ai suspiciuni semnezi procesul verbal (sau nu), scrii la observatii ce te deranjeaza si chemi statul roman in instanta. Pur si simplu nu te certi cu organul! Drepturile ti le ceri in instanta nu in strada!

    1. Cata, romanul in loc sa respecte legea si in felul asta ii da peste nas polițistului daca acesta comite un abuz, el prefera sa găsească tot felul de chichițe ca atunci când incalca legea sa iasă basma curata. Cand este oprit de polițist ca a săvârșit vreo contraventie tot el este cu gura mare ca ele are drepturi, dar obligații nu. Ca legea e făcută pentru fraieri. Deh, polițistul este plătit din banii lor. Si trebuie sa joace cum vrea el. Cum adică să-l sancționeze pe "șmecher". Ca doar a citit el in presa ca "Garcea" n-are voie să-l sancționeze. Ca doar romanul e credul si pune botul la tot ce mănâncă presa rahat. N-oi vrea ca in presa sa se scrie cum sa respecți legea, normal ca scrie cum s-o jonglezi,poate intimidezi " gaborul" si te iartă, ca doar asta se căuta. Cred ca multi au luat permisul pe ghicite ca vad ca de legislația aia habar nu au.

  18. Da! Toata lumea isi da cu parerea aici , in Romania si nu numai se conduce haotic ! Ce ar fi daca ati incerca sa conduceti cu mai multa responsabilitate si bagare de seama ,sa respectati macar putin legea si pe cei ce o reprezinta ? Poate ca asa nu o sa mai aveti parte de atea ,,abuzuri“ din pareta Politiei.
    Eu traiesc de 7 ani in Germania si aici se conduce cu trebuie si nu exista sa fi oprit numai de dragul de a fi oprit sau ca nu au ei ce face si asa ar fi si in Romania daca nu s-ar crede toti zmei la volan!

  19. va spun un singur lucru! acest articol e facut de un comunist! orice proces verbal trebuie contestat daca nu se indplinesc conditiile.
    daca ei imi cer acte pentru auto poti solocita celasi lucru… inclusiv itp si sa le puneti poze cu masina de politie care nu functioneaza un far cu rugina (oare cine le a efectuat itp/?) roti si tot asa! fiti decenti ca politisti si nimeni nu are nimic cu voi! nu stati ca idioti doar la panda! cred ca multi sint asentimentul meu… faceti ne sa ne sintim in siguranta … nu sa va urim!

  20. Inainte de a te opri, politistul trebuie sa faca 25 de flotari intr-o mana, deoarece cu cealalta scoate ordinul de serviciu semnat de sefi si stampilat, aprobat de primul-ministru si inregistrat la ANAF. Masina politistului trebuie sa fie inscriptionata si curatata corespunzator pe banii politistului si la primul gainat idenfiticat pe caroserie, trebuie facuta mentiune in procesul-verbal pentru o contestatie. Totodata cetateanul trebuie escortat imediat la institutia unde se poate depune contestatie sa nu cumva sa treaca termenul de 15 zile pana se gandeste. Daca tot a ajuns la institutia respectiva, cetateanul este indrumat sa reclame politistul in cauza pentru cel putin 4 infractiuni (ca sa fie serioasa plangerea). Revenind la replica “Politia nu face nimic“ plangerea depusa de cetatean trebuie solutionata cu celeritate intr-un decurs de cateva zile, chiar daca sunt alte dosare penale in lucru, privind infractiuni simple, gen furturi din locuinte sau talharii. Si nu in ultimul rand atragem atentia politistilor din trafic sa nu opreasca masinile atunci cand ploua, este prea frig sau prea cald deoarece cetateanul poate suferi un soc termic. Amin!

  21. Mircea , eu inteleg ca esti politist sau neam de politist si ironia ta este destul de placuta dar…adevarul este undeva la mijloc. Constientizezi si tu ca nu toti politistii rutieri isi merita functia si ca nu toti dau dovada de intelegere in cazurile minore. Asta inseamna sa fii pandar nesimtit care vrea sa-si faca norma sau sa-si ia ciubucul. stiu o gramada de cazuri de amenda pt depasirea vitezei regulamentare cu 2-3 km/h si am patit-o si eu de 2-3 ori . Sau cand fac sens unic la o strada dupa 30 de ani si prima saptamana stau numai acolo sa dea amenzi. Sau cand te pune sa sufli in etilotest fara sa iti desigileze alt mustiuc si dupa ce refuzi sa sufli in acel posibil focar de infectie si nu are altul de schimb te ia cu extinctor, trusa medicala si triunghi in speranta ca poate te prinde si iti arata el cine este….si cazurile pot continua.
    Eu sunt constient ca sunt si foarte multi posesori de permis care n-au ce cauta pe strazi dar daca ii punem la comun pe cei care n-au ce cauta in politie cu cei care n-au ce cauta la volan cred ca procentul este cam 60-40% pentru soferi …deci nu e diferenta prea mare.
    diferenta majora intre noi romanii si occident este ca acolo oamenii sunt oameni . aici prioritatea este sa fii mai smecher decat ala de langa tine in orice conjunctura…aici incultura si prostia este trecuta cu vederea si promovata , cum este si furtul la nivel inalt(gen PSD). aici toata lumea vrea sa aibe dreptate si atunci cand n-are…AICI LEGILE SUNT FACUTE DE ASA NATURA INCAT SA FIE INTERPRETABILE SAU SA EXISTE ALTE LEGI CARE SA LE COMBATA ATUNCI CAND SE VREA SI DOAR PT UNII!!!
    toti trebuie sa respectam legea dar mai presus de toate toti trebuie sa fim oameni .

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.