“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
ISTORIENOUTATI

FOTO – Un avion german, perfect conservat pe fundul Marii Negre. Plecase in 1942 din Prahova si disparuse

cizma

O catarama cu insemne naziste, o curea, o sapca, o pereche de cizme sunt printre obiectele gasite la bordul unui avion de razboi german, descoperit in Marea Neagra, langa Odessa, de o echipa de scafandri, la aproape 70 de ani dupa ce a disparut in timpul zborului.

Soarta avionului, cu un echipaj de 9 oameni, ramasese un mister inca de la disparitia acestuia in 1942. Aparatul statea la 23 de metri pe fundul marii, langa tarmul ucrainean, scrie Daily Mail.

Scafandrii l-au descoperit in timp ce cautau de fapt un alt aparat. In loc sa gaseasca un avion JU 88, ei au gasit un JU 52, un tip de avion folosit ca transportor de trupe de aviatia germana in timpul razboiului.

O multime de obiecte au fost recuperate, printre ele si cateva carti in culori. Echipa de scafandri a gasit si un termos pe care scria Wichert, dar si o catarama inscriptionata cu cuvantul Wich. Ulterior, s-a descoperit ca pe unul dintre membrii echipajului il chema Wichert. Tot in avion, scafandrii au gasit o curea de sabie pe care scria Kroh.

avion-nazist-gasit-in-marea-neagra

Folosind toate aceste obiecte, echipa de cercetatori a determinat faptul ca epava era un avion de transport cu 9 oameni la bord care fusese dat disparut la inceputul lui 1942, intr-o perioada in care Armata Rosie era in ofensiva pe frontul de est.

Arhivele din acea vreme pomenesc faptul ca in avion se gasea un inginer de bord pe nume Johann Wichert. In avion, potrivit documentelor, se afla si Karl Kroch, un soldat care se intorcea pe frontul de est, dupa ce fusese in permisie.

Printre pasageri era si locotenentul major Axel Freiherr von Jena, un veteran al razboiului civil din Spania. Documentele de zbor gasite in cockpit au aratat ca avionul plecase din Romania spre orasul Nikolaiev, din Ucraina.

Pe 13 ianuarie 1942, avionul a aterizat pe un aeroport romanesc din Prahova si a luat mai multi pasageri. La intoarcerea spre Ucraina, conditiile de zbor au devenit dificile si pilotul, locotenentul Horst Ringel, a pierdut directia.

Dupa ce a cerut permisiunea sa aterizeze la Spartakovvka, in Rusia, sau in Vigoda, Ucraina, avionul a disparut.

Avionul scufundat, gasit in 2009, este intr-o stare aproape perfecta, motorul si aripile sunt intacte, cea ce sugereaza ca pilotul a reusit sa amerizeze avionul lin pe apa. Membrii echipajului au incercat probabil sa inoate spre tarm, dar soarta lor a ramas necunoscuta.

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.