Dezvăluiri EXPLOZIVE despre EGIS România, firma ‘de suflet’ a lui Clotilde Armand

Ministerul Transporturilor, sub conducerea lui Cătălin Drulă, a semnat mai multe contracte de studii de fezabilitate si supervizare cu Egis România SA, firma pe care a condus-o Clotilde Armand până în iunie 2019. Subsidiara grupului francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis va încasa de la CNAIR aproape 20 de milioane de euro pentru studii de fezabilitate şi contracte de supervizare. Suma e, însă, de două ori mai mare decât tot ce a reușit compania să încaseze, tot din contracte cu statul în tot anul precedent. Toate licitațiile câştigate de firma “de suflet” a lui Clotilde Armand sunt pentru proiecte de infrastructură mai mult decât vitale pentru Romania, dezvăluie România Tv.

Şi mai mult, colegul de partid al lui Clotilde Armand, ministrul Cătălin Drulă (USR PLUS) a acordat un contract mamut de aproximativ 13 milioane de euro pentru o singură licitaţie firmei Egis pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei. Aşadar, dacă în tot anul 2020, când Drulă şi Clotilde erau prieteni, dar nu erau la putere, firma EGIS (coincidenţă sau nu) a reuşit să totalizeze „doar” 9 milioane de euro din contracte şi licitații cu statul. Acum, după ce (total întâmplător) Drulă a ajuns ministrul Transporturilor, iar Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, în doar 9 luni, cifra de afaceri cu statul a companiei EGIS s-a dublat (bineînțeles fără nicio legătură cu relaţia Clotilde – Drulă).

Peste 13 milioane de euro va încasa Egis International, una dintre firmele francezilor prezente în România, pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi din autostrada de centură a Capitalei. Pentru a „salva aparenţele”, conducerea Egis s-a asociat în acest proiect cu Search Corporation SRL, firma româno-americanului Michael Stanciu, firma care cel mai probabil va fi cea care se va ocupa şi superviza construcţia efectivă a tronsoanelor. Cele două firme au o relaţie destul de strânsă, pornită în urmă cu câţiva ani prin care îşi împart în mod „eficient” licitaţiile şi contractele pentru tronsoane importante licitate de CNAIR. Împreună au câştigat contracte pentru studii de fezabilitate în cazul unor drumuri mult aşteptare de români, precum drumul expres Craiova – Târgu Jiu sau drumul expres Bacău – Piatra Neamţ, ambele finanţate din bani europeni.

Ca să fie clar pentru toată lumea studiile de fezabilitate plătite de CNAIR cu multe milioane de euro nu reprezintă construcţia efectivă a drumului, turnarea de asfalt sau nici măcar proiectarea exactă a anumitor porţiuni. Astfel, aceste licitații ale studiilor de fezabilitate, ultra-controversate de-a lungul timpului, nu ar putea duce deocamdată la construirea unui drum real, pe motiv că aceste ar putea conţine lacune, autorităţile fiind nevoite să organizeze aproape de fiecare dată o nouă licitaţie pentru a aduce completări şi a definitiva eventualele tronsoane.

Grupul francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis este prezent în România prin firmele Egis România și Egis Internațional SA Franța, Sucursala București.

Egis Romania este chiar firma pe care a condus-o Clotilde Armand, în perioada martie 2017-iunie 2019, din postul de director Dezvoltare pentru Europa. De altfel, chiar din CV-ul actualului edil al Sectorului 1 reiese că Egis este o companie franceză de inginerie civilă cu 14.000 angajați și 1 miliard euro cifră anuală de afaceri.

De asemenea, Clotilde Armand a ocupat, în perioada septembrie 2013 – martie 2017, director general pentru filialele Egis România, Bulgaria şi Moldova.

Cât timp s-a aflat la conducerea Egis România, Clotilde Armand a încasat un salariu de peste 36.000 de euro. E vorba despre venitual anual, aşa cum reiese din declaraţia de avere a lui Clotilde Armand depusă în 2018. În paralel, ea a mai încasat peste 7.500 de lei (1.666 euro), pentru că în paralel ocupa postul de consilier local la Primăria Sectorului 1. Mai mult, Clotilde Armand a declarat suma de 281.446 de lei, pentru servicii de management presate prin PFA-ul ei.

După ce a plecat de la Egis, Clotilde Armand a fost înlocuită de un alt francez, Alain de Penfentenyo, fost director operațional pentru Europa al Egis, care a deţinut şi funcții de conducere la Oficiul Drumurilor din Republica Democratică Congo. Acesta a gestionat printre altele, contractele companiei franceze pentru proiectele de autostrăzi Cernavodă-Medgidia și Arad-Timișoara-Lugoj și pentru reabilitarea DN 17, conform Profit.ro.

Vă reamintim că, în 2009, Clotilde Armand se afla la conducerea Distrigaz Bucureşti în momentul în care un muncitor a murit în urma unei explozii. E vorba despre un bărbat de 53 de ani care nu a mai apucat să iasă din şanţul pe care-l săpase. Procurorii au pus sub învinuire compania Distrigaz pentru omor. La scurt timp, Clotilde Armand a plecat din România.

De asemenea, Armand a fost acuzată că, în urma accidentului mortal, a plecat din România şi a revenit în 2013, la compania Egis.

În septembrie 2020, primarul Sectorului 1, Dan Tudorache, a acuzat-o pe Clotilde Armand, la acel moment, contracandidata sa la alegerile locale, că nu-şi mai aminteşte despre trecutul ei profesional. Întrebată dacă a lucrat cu Primăriile din România, Armand a spus că e posibil să fie „o coincidenţă de nume”, deşi firma de consultanţă pe care a condus-o ar fi primit peste un milion de lei, bani publici, în baza unui contract de consultanţă pentru a atrage fonduri de la Banca Mondială. De asemenea, Bechtel, Egis si Distrigaz sunt companiile au spus-o în încurcătură pe Armand.

Sursa: stiripesurse.ro

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *