Dacă ai dureri de cap mai mult de patru zile după vaccinarea cu AstraZeneca, trebuie să soliciți asistență medicală

Persoanele care suferă de dureri de cap mai mult de patru zile după ce au primit vaccinul Oxford/AstraZeneca trebuie să solicite asistență medicală, a declarat autoritatea de reglementare a medicamentelor din Marea Britanie. De asemenea, trebuie să primească ajutor specializat dacă au vânătăi în alte zone ale corpului în afară de locul injectării.

Agenția de reglementare a medicamentelor și a produselor medicale (MHRA) a transmis că recomandarea este o „măsură de precauție” în urma unui număr „foarte mic” de rapoarte despre o formă extrem de rară de cheaguri de sânge, care apare împreună cu scăderea trombocitelor, după vaccinare.

Simptomele includ dureri de cap, vedere încețoșată, leșin sau pierderea cunoștinței. Trombocitopenia apare atunci când o persoană are un număr redus de trombocite – celule care ajută sângele să se coaguleze.

Citiți și:  Femeia care a murit după ce a făcut vaccinul anti-Covid de la AstraZeneca a prezentat „simptome neobișnuite”

Au existat cinci cazuri – o rată de doar unul dintr-un milion de persoane vaccinate – care au apărut în Marea Britanie după vaccinare.

MHRA a subliniat că nu a fost găsită nicio legătură cauzală, adăugând că beneficiile vaccinului „depășesc cu mult” posibilele riscuri.

„Se lucrează în continuare cu hematologi, pentru a înțelege natura acestor cazuri și dacă există o asociere cauzală cu vreunul dintre vaccinuri”, a declarat profesorul Sir Munir Pirmohamed, președintele al Comisiei pentru medicamente și consultant independent al guvernului.

„Având în vedere rata extrem de mică de apariție a acestor evenimente, beneficiile serului AstraZeneca depășesc cu mult posibilele riscuri”

Fiecare medicament vine cu riscuri – certitudinea este că cel dezvoltat de AstraZeneca salvează vieți.

Citiți și:  E JALE | Tulburări de coagulare a sângelui depistate și după vaccinarea cu Pfizer sau Moderna. 40 de cazuri raportate până în ianuarie

Directorul executiv al MHRA, dr. June Raine, spune că cele mai frecvente efecte secundare sunt cele ușoare, asemănătoare gripei, cum ar fi dureri de cap, frisoane și febră. „Apar, în general, la câteva ore după injectare și dispar într-o zi sau două”, a spus dr. Raine.

Agenția Europeană pentru Medicamente a efectuat o evaluare a incidentelor de coagulare, dar a spus că nu există „niciun indiciu” al unei legături cauzale și că vaccinul este «sigur și eficient».

LASA UN COMENTARIU