Cum îşi mai fac elevii temele

teme

Moda copy/paste a trecut. Astăzi, majoritatea instituţiilor de învăţământ au scannere prin care digitalizează conţinutul lucrărilor produse de elevi iar acesta este verificat cu atotputernicul google în căutare de plagiat. Mai ales în ţările occidentale, a devenit curentă practica verificării originalităţii temelor elevilor, căci educaţia occidentală pune foarte mult accent pe originalitate şi studiu individual. În şcolile din Anglia spre exemplu, o temă se consideră plagiată dacă peste 40% din conţinutul ei coincide frazeologic cu materiale existente online, iar alte ţări au o marjă de toleranţă la plagiat şi mai mică.

Astfel, au apărut metode noi prin care elevii leneşi caută să fraudeze cerinţele profesorilor – fără a mai copia texte existente în mediul online. În România spre exemplu, a devenit foarte populară printre elevi aplicaţia de android cu numele Brainly. Ea funcţionează pe principiul open source. Adică fiecare utilizator se înregistrează şi poate pune întrebări (teme) organizate pe diverse materii (română, matematică, istorie, fizică, etc.): de la compuneri la analiză de text, sau răspunsuri punctuale la întrebări concrete. Cei ce răspund întrebărilor altora câştigă puncte de experienţă şi sunt avansaţi în sistemul respectiv (începător, avansat, profesor). În acest mod, elevii se ajută uni pe alţii, producând conţinut relevant fără a mai apela la plagiat.

Interesant este că există şi unii utilizatori care propun teme politice, în stilul agramat specific clasei politice româneşti, de genul: „un discurs despre în faţa giurgiuvenilor, pentru a mă alege primar”. Să sperăm că aplicaţia nu va fi invadată de politicienii prinşi cu temele nefăcute – la alegerile de anul viitor ! – Autor: Mihai Rapcea

Susțineți presa independentă. Ne puteți sprijini printr-o donație prin PayPal:

LASA UN COMENTARIU