RETETE

Cu siguranta o sa-ti placa NEBUNIA asta de reteta! E gata in 10 minute si rezultatul este… GENIAL!

Cu siguranta o sa-ti placa NEBUNIA asta de reteta! E gata in 10 minute si rezultatul este… GENIAL! Învaţă cum să prepari această mâncare săţioasă şi delicioasă cu ouă proaspete în timp record. Shakshuka este un fel de mâncare din Africa de Nord şi înseamnă „amestec” în limba arabă. INGREDIENTE – 3 linguri ulei de masline – 1 ceapa mare tocata marunt – 1 ardei gras mare tocat fin – 3 bucati catei de usturoi tocati fin – 1 lingurita chimion pudra – 1 lingurita paprika sau boia dulce – 1/2 lingurita pudra cayenne sau boia iute – 1 cana rosii din conserva cu tot cu sos – 3 prafuri sare, piper – 1 1/2 ceasca branza feta bucatele – 6 oua mari Pentru servire – 1 legatura coriandru verde sau patrunjel – 6 bucati lipii sau paine pita PREPARARE 1. Se încinge uleiul într-o tigaie mare, pe foc mediu. Se adaugă ceapa şi ardeii graşi şi se călesc circa 20 de minute, până se înmoaie. Se adaugă apoi usturoiul şi apoi condimentele, câte un minut, amestecând mereu. 2. Se toarnă roşiile şi se asezonează cu sare şi piper, apoi se lasă pe foc mic circa 10 minute. Când sosul s-a îngroşat, se adaugă brânza feta, apoi se sparg ouăle încet, ca pentru ochiuri şi se pun deasupra. 3. Se mai adaugă sare şi piper peste ouă şi se lasă să mai fiarbă circa 10 minute, până ce ouăle ochiuri s-au gătit bine. Se serveşte fierbinte, cu lipie sau pita, pentru a aduna bine sosul gustos de Shakshuka. Sursa: fiisanatos.info

Citeste tot articolul

Vinete umplute cu legume

Vinete umplute cu legume, o reteta delicioasa din bucataria turca, immam bayildi traducandu-se prin „imamul a lesinat”. Nu se stie foarte exact motivul pentru care a lesinat sultanul, se presupune fie ca ar fi lesinat de placere cand sotia lui care nu era o bucatareasa excelenta i-ar fi servit acest fel de mancare delicios, fie ca ar fi lesinat cand a vazut ca sotia lui a consumat tot uleiul de masline la pregatirea acestei retete, in acea vreme uleiul de masline fiind foarte scump! Indiferent care ar fi adevarul acesta reteta e delicioasa si are o savoare aparte, e o reteta perfecta de vara o reteta usoara si ieftina. Mod de preparare: 2 vinete mari 1 ceapa 2 catei usturoi 1 ardei gras 2 rosii 1 legatura patrunjel 200 ml ulei masline sare, piper Mod de preparare: Am spalat vinetele le-am sters si am taiat in partea de sus un capac, pe lung obtinand un fel de barcuta. Ca sa stea dreapta am taiat putin si la baza. CITESTE ARTICOLUL INTEGRAL PE CAITETUL CU RETETE

Citeste tot articolul

Cea mai buna reteta pentru ceafa de porc de sarbatori

1,5 kg ceafa de porc; 60 mustar; 30 ml. miere; 30 ml. ulei de masline sare si piper pentru condimentare. Cum se prepara? Avem nevoie de o sfoara de bucatarie, cu care sa legam carnea spalata. Aceasta se unge cu putin ulei masline si se asezoneaza cu sare si piper. Se unge carnea iarasi cu ulei de masline dupa care se baga la cuptorul incins bine la 160 de grade Celsius timp de 60-90 de minute.In continuare ne trebuie un castron in care se amesteca bine,bine toata cantitatea de miere pana cand aceasta se omogenizeaza cu mustarul dulce. Dupa care se scoate carnea de la cuptor, peste care se adauga sosul de mustar cu miere si se introduce pentru alte 10-20 min la cuptorul incins la 180 de grade Celsius. Cand este gata, se scoate si se lasa la racit. Abia dupa ce se raceste cat de cat, se taie felii nici prea groase, nici prea subtiri. Va uram pofta buna!

Citeste tot articolul

O banală supă, de 100 de ori mai puternică decât antibioticele. Ce trebuie să consumi ca să te cureți de răceală și infecții

Aceasta supa este o alternativa de luat in seama pentru persoanele care vor sa evite antibioticele. Supa de usturoi poate fi de pana la de 100 de ori mai eficienta decat antibioticele, sugereaza un studiu realizat de Universitatea din Washington. Stim deja ca daca folosim usturoi in bucatarie ne ajuta sa ne protejam de gripa, infectii, dar conform noilor studii, micul aliment este mai puternic si mai eficient decat antibioticele. Asta din cauza ca rezidenta la antibiotice a crescut considerabil in ultimii ani.Pastilele nu mai au efectul scontat din cauza administrarii mult prea frecvente. In acest context, universitatea americana a fost interesata sa vada ce alimente ar putea inlocui antibioticele. Studiul sugereaza ca cel mai potrivit ar fi usturoiul, datorita calitatilor sale antibacteriere si antivirale.

Citeste tot articolul

Top 5 greșeli grave pe care le faci când prepari clătite

Este cel mai simplu desert pe care il poti face acasa, in doar cateva minute. Insa, daca nu ti-ai perfectionat inca tehnica, inseamna ca inca faci cateva greseli elementare. Iata ce sa eviti: 1. Nu pregati aluatul cu mult timp inainte Cu cat este mai proaspat, cu atat clatitele iti vor iesi mai bine. Ideal este sa-l faci chiar atunci. Iti ia mai putin de 10 minute. 2. Nu folosi o tigaie subtire Ca sa nu se arda clatitele, este recomandat sa folosesti o tigaie mai groasa, iar focul aragazului sa fie dat la mediu, nicidecum la mare. VEZI SI: E oficial,legea s-a aprobat! Daca n-ai fisa asta in masina, RISTI sa fii amendat! 3. Nu amesteca prea mult aluatul Cei de la America’s Test Kitchen atrag atentia ca nu trebuie sa amesteci prea mult aluatul, pentru ca glutenul din faina, impreuna cu proteinele din oua vor incepe sa reactioneze si vei obtine niste clatite gumate. 4. Nu folosi unt Untul se arde usor. Daca vrei sa folosesti unt, ai mare grija ca se arde usor. Cel mai bine este sa-l folosesti pe cel in varianta lichida sau sa-l inlocuiesti cu uleiul vegetal, scrie foodstory. 5. Nu le intoarce prea devreme Daca obisnuiai sa intorci clatitele pe partea cealalta imediat ce apareau mici bule la suprafata, afla ca faceai o greseala. Corect este sa le intorci abia dupa ce aceste bule incep sa se sparga. Atunci clatitele sunt coapte. VEZI SI: 10 perle ale elevilor care dau Bacul în limba maghiară

Citeste tot articolul

Afla de ce puiul nu se spala niciodata inainte de a fi gatit!

Inca din copilarie am fost invatati ca trebuie sa ne spalam mainile inainte de masa, sa avem mainile curate cand facem mancare, sa ne spalam fructele si legumele inainte de a le consuma; pe scurt, ni s-a impus o anumita igiena in ceea ce priveste mancarea si pregatirea ei. Totusi, specialistii afirma ca niciodata nu trebuie sa spalam carnea de pui cruda! Studiile au aratat ca prin spalare, in loc sa ucidem bacteriile, nu facem decat sa le imprastiem prin bucatarie, pe haine, suprafete de lucru s.a.m.d. Explicatia data de specialisti este ca majoritatea puilor sunt infestati cu salmonella si campulobactr, iar prin spalare nu facem altceva decat sa raspandim microbii. Specialistii recomanda sa nu spalam niciun tip de carne, afirmand ca spalatul nu este o modalitate de a scapa de bacterii, ci doar o modalitate de a creste riscul de toxinfectii alimentare. De asemenea, specialistii ne mai recomanda sa avem un tocator special pentru carnea de pui, iar acesta trebuie spalat doar cu apa fierbinte si detergent de vase. (sursa) VEZI SI: Topul celor MAI UCIGĂTOARE alimente

Citeste tot articolul

Salata de pui si rucola

Ingrediente 20 ml de ulei de masline 1 lingurita de coaja de lamaie 10 ml suc de lamaie 250 g piept de pui 100 g rosii cherry 120 g rucola 1 lingurita de otet 1 catel de usturoi 1 lingurita de mustar 1 jumatate de cana de masline negre fara samburi sare si piper Amesteca intr-un bol mare o lingura de ulei cu coaja, sucul de lamaie si pieptul de pui. Lasa-le la macerat pentru 10 minute si condimenteaza-le cu sare si piper dupa gust. Incinge restul de ulei intr-o tigaie si rumeneste pieptul de pui, pentru aproximativ 2 minute, pe fiecare parte. Intr-un bol mediu amesteca rosiile cherry cu rucola, iar in altul combina otetul cu mustarul, usturoiul, sarea si piperul. Adauga treptat si uleiul demasline si amesteca incontinuu. Toarna apoi acest amestec peste rucola sirosii si asaza peste ele carnea de pui taiata fasii subtiri. VEZI SI:  Muschi de vita la cuptor Snitel din piept de pui

Citeste tot articolul

Dieta bombă cu castraveţi. Slăbeşti 2 kilograme în 2 zile

Castraveţii au un conţinut mare de apă (95%), enzime, vitamine (A, B1, B2 şi C), sodiu, potasiu, calciu, fosfor, fier, zinc, mangan şi iod. O cură cu această legumă este extrem de indicată deoarece este un bun depurativ, ajutând la evacuarea apei reţinute, dizolvarea acidului uric şi uraţi şi la eliminarea substanţelor toxice din organism. În plus, are efect antiinflamator. Orice persoană ştie că într-o cură de slăbire cel mai important lucru este să elimini şi nu să depui. Castravetele este leguma perfectă pentru curăţarea tractului digestiv, pentru că stimulează şi uşurează tranzitul intestinal, o problemă des întâlnită la multe femei, mai ales în perioadele de dietă, dar şi în timpul sarcinii şi al menopauzei, scrie doctorulzilei.ro. Fiind săracă în calorii, doar 10 kcal la 100 de grame, această legumă poate fi consumată în orice cantitate doriţi. Pentru cei care se pregătesc să-şi petreacă vacanţa la mare şi au nevoie de o dietă rapidă şi cu efecte sigure, recomandăm cura de două zile cu castraveţi, în urma căreia veţi da jos aproximativ două kilograme. Ziua 1 Mic dejun: o felie de pâine cu seminţe, o linguriţă cu unt şi 200 de grame de castravete cu verdeaţă. Gustare: 125 de grame de kefir, mixat cu castravete şi suc de lămâie. Prânz: castraveţi umpluţi – se scobeşte un castravete, iar crema de brânză şi smântână se mixează cu zeamă de lămâie, ceapă tocată şi mărar. Se lasă la rece şi se umple castravetele. Gustare: castraveţi proaspeţi cu verdeaţă – nelimitat. Cina: cartofi gratinaţi – 200 de grame de cartofi şi 200 de grame de legume, după preferinţă. Acestea se fierb, apoi se amestecă împreună cu şuncă, puţin lapte şi condimente, după gust. Se pune brânză rasă deasupra şi se coace la cuptor. Ziua 2 Mic dejun: 30 de grame de musli cu …

Citeste tot articolul

Muschi de vita la cuptor

Ingrediente: 1, 25 kg muschi de vita 2 linguri piper negru proaspat macinat 2 linguri sare 2 linguri ulei vegetal 2 linguri cimbru proaspat, rozmarin si patrunjel 2 linguri mustar de Dijon Mod de preparare: Inainte de orice este bine sa incalzim cuptorul la 230 grade Celsius. Se da  carnea cu sare kosher si piper.Intr-o tigaie de sote se incinge uleiul. Se prajeste carnea pe toate partile, apoi  se baga la cuptor pentru 10 minute, dupa care se lasa sa se raceasca. Se amesteca ierburile tocate.Cand carnea este destul de rece pentru a o manevra, se da pe ea cu mustar Dijon si se acopera cu ierburi. Trebuie bagata din nou la cuptor: 5-10 minute la 125 de grade pentru a fi in sange, 10-15 minute la 145 de grade pentru medium. Se scoate  de la cuptor si se lasa  sa se raceasca 5-10 minute inainte de a o felia. VEZI SI: Categoria CULINAR (contine toate retetele rapide) Snitel din piept de pui

Citeste tot articolul

Snitel din piept de pui

Ingrediente: 1 piept pui mare 3 oua 1 pahar pesmet 1 pahar faina sare,piper dupa gust Se bate carnea bine cu ciocanul special avand grija ca bucatile de piept sa nu devina prea subtiri. Apoi se dau prin faina, prin oul batut cu piper si sare si iar prin faina si ou. Dupa care, se dau bucatile prin pesmet. Si se prajesc in ulei incins. Se scot pe servetele pentru a absorbi uleiul in exces. VEZI SI: Categoria CULINAR (contine toate retetele rapide) Muschi de vita la cuptor

Citeste tot articolul

13 SCHIMBARI IN OBICEIURILE TALE ALIMENTARE CARE TE VOR SLABI GARANTAT!

Suntem deja in sezonul de vara iar hainele s-ar putea sa nu va incapa asa cum ati dori. Daca vreti sa slabiti fara mare efort fara o cura de slabire draconica este cazul sa recurgezi la aceste mici schimbari in obiceiurile alimentare! Succes garantat. Mananca de 5-6 ori pe zi, in cantitati mai mici decat la una din cele trei mese obisnuite. Un studiu sud-african a descoperit ca barbatii care isi imparteau micul dejun si mancau cate putin din ora in ora acumulau cu 30% mai putine calorii decat cei care mancau intregul mic dejun dintr-o data. Distribuind mancarea astfel. Pancreasul secreta doar cate putin insulina, pastrand glicemia constanta si astfel reducand senzatia de foame. Evita ingredientele calorice. Mananca fructe cu inghetata, nu inghetata cu fructe. Mananca salata cu branza, nu branza cu salata. Mai putina carne, mai multe legume. Si tot asa. Apa, nu suc. Poti bea un fresh de portocale la micul dejun. Dar in rest evita orice suc, mai ales pe cele din comert, care, oricat de naturale se pretind a fi, tot contin o groaza de zahar. Daca le vei bea, nu vei face decat sa-ti agravezi senzatia de foame, ceea ce nu se intampla in cazul consumului de apa. Redu portiile. Cercetarile au constatat ca tindem sa mancam tot din farfurie, indiferent cat de mult este. Foloseste platouri mai mici. Mananca numai intr-un anumit loc. Gata cu rontaitul la televizor sau in dormitor! Consuma cruditati la fiecare masa. Morcov si telina rasa, ridichi si chiar conopida, fructe de tot felul sa nu-ti lipseasca de la nicio masa. Te vei satura cu mai putine calorii in acest fel. Nu te aprovziona cu alimente calorice. Fa-ti de cap cu prajitura sau inghetat in oras, dar nu lua galeata cu inghetata acasa, pentru a nu fi tentat sa …

Citeste tot articolul