Aveţi grijă ce faceţi şi vorbiţi pentru că sunteti SPIONATI în secret. Unde ajung informaţiile

Mașina voastră colectează date de confidențialitate care ajung la producătorii auto. Totul se face prin senzori și prin conexiunea la Internet.

Prin hackingul unui Chevrolet din 2017, specialistul Geoffrey Fowler a aflat că mașina respectivă a fost monitorizată: „Mi-a urmărit locația/locaţiile, mi-a păstrat ID-ul telefonului și persoanele pe care le-am sunat, mi-a raportat stilul de a utiliza accelerația și frânarea trimiţând totul către producătorul său General Motors printr-o conexiune la Internet permanentă”, a precizat acesta pentru Washington Post,

Este o descoperire tulburătoare care ne amintește încă o dată că confidențialitatea digitală este un mit

Dacă nu ar fi piratat mașina cu ajutorul unui inginer, Fowler nu ar fi știut niciodată despre colectarea și monitorizarea datelor personale pentru că nicăieri pe mașina sau în manualul de instrucțiuni nu specifică asta. Și cel mai deranjant este că niciuna din aceste informații nu le-au obţinut în mod legal. Stocurile masive de date ale utilizatorilor sunt incredibil de valoroase pentru companiile și investitorii tehnologici, iar mașinile au devenit doar un alt mod de a extrage datele personale.

Îţi află toate viciile şi obiceiurile la volan
Se pare că maşinile Chevrolet 2017 au o rețea ascunsă de calculatoare interconectate, care înregistrează și transmit un volum uimitor de date în fiecare oră – unele dintre ele rămânând inaccesibile în timpul încercării de intruziune digitală. Pe lângă practicile de afaceri înfricoșătoare, colectarea secretă de date prezintă un risc de securitate: hack-ul Chevrolet-ului a dezvăluit obiceiurile şoferului, despre călătoriile proprietarului mașinii, precum și numerele de telefon și adresele persoanelor intrate în contact cu proprietarul. Între timp, General Motors a negat orice faptă greșită.

Din 2020 mașinile devin smartphone-uri pe roți
Din 2020, majoritatea mașinilor noi vândute în SUA vor avea conexiune la internet încorporate 100% cum ar fi: Ford, GM, BMW, Toyota și Volkswagen. Acest serviciu celular independent este adesea inclus gratuit sau vândut ca supliment. Aşadar, mașinile devin smartphone-uri pe roți, trimitând și primind date de la aplicații, firme de asigurări și aproape oriunde doresc producătorii lor. Unele mărci chiar își rezervă dreptul de a utiliza datele pentru a vă urmări dacă nu plătiți facturile.

Purtătorul de cuvânt al GM, David Caldwell, a refuzat să ofere detalii, dar a spus că datele colectate de GM se încadrează în general în trei categorii: locația vehiculului, performanța vehiculului și comportamentul șoferului. „O mare parte din aceste date sunt extrem de tehnice, nu sunt conectabile la persoane și nu părăsesc vehiculul în sine”, a spus el.

Întrebări care se nasc
Politica de confidențialitate a GM, despre care compania spune că se va actualiza înainte de sfârșitul anului 2019, afirmă că poate „utiliza informații anonimizate sau le poate partaja cu terțe părți pentru orice scop comercial legitim”.

Dar cu cine nu spune (!). „Detaliile acestor relații cu terți sunt confidențiale”, a spus Caldwell. Şi atunci… n-ai cum să nu te întrebi: Cât de des împărtășește datele noastre cu guvernul? Cu cine le mai împărtăşeşte? Pentru că GM nu oferă un raport de transparență așa cum fac companiile tehnologice.

Distribuie acest articol! Îți mulțumim!

loading...

Lasa un comentariu