ATENTIE! Bărbat, internat în stare gravă după ce a luat paracetamol şi algocalmin pentru a preveni Covidul

Bărbatul a luat un an de zile paracetamol şi algocalmin pentru a se feri de Covid, iar acum suportă consecințele, este internat în spital în stare gravă.

Un bărbat în vârstă de 55 de ani din judeţul Neamţ a ajuns în stare gravă la Spitalul Clinic Dr. C. I. Parhon din Iaşi, după ce a luat timp de aproximativ un an paracetamol şi algocalmin, pentru a preveni infecţia cu SARS-CoV-2.

Potrivit purtătorului de cuvânt al unităţii medicale, Ionuţ Nistor, pacientul a fost diagnosticat cu insuficienţă renală acută gravă, existând riscul ca bărbatul să nu mai poată recupera complet funcţia renală.

„Relativ neobişnuit este motivul pentru care a luat aceste medicamente, scopul fiind de a preveni infecţia cu virusul SARS-CoV-2. În momentul în care se simţea rău, în loc să oprească aceste medicamente, a luat şi mai multe. Dacă iniţial a început cu un comprimat, după aceasta a crescut doza până când starea generală s-a agravat.

Nu se ştie dacă pacientul se va mai recupera complet
Iniţial a fost direcţionat la spitalul din Piatra Neamţ fiind din judeţul Neamţ, iar ulterior transferat la noi în spital. Din păcate, acest comportament, această automedicaţie a dus la insuficienţă renală gravă şi sunt puţine şanse ca pacientul să poată recupera complet funcţia renală. Sperăm că va reuşi să recupereze funcţia rinichilor, dar există şanse ca pe termen scurt să fie nevoie de dializă”, a declarat Ionuţ Nistor.

El a precizat că acest caz va fi în continuare urmărit în Secţia de Nefrologie, medicii sperând ca, după întreruperea acestor medicamente, evoluţia să fie una favorabilă, scrie Agerpres.

Ce spun specialiştii cu privire la supradoza de paracetamol
Potrivit specialiștilor, paracetamolul este sigur doar dacă este utilizat în mod corespunzător, adică maximum patru grame pe zi la adulți (echivalent cu opt comprimate de 500 mg sau șase comprimate cu eliberare modificată de 665 mg). Cu toate acestea, atunci când această doză este depășită, există potențial de efecte adverse. Și cu cât doza este mai mare, cu atât riscul este mai mare. Aceştia sugerează că timpul să luăm în considerare restricțiile, inclusiv reducerea dimensiunilor ambalajelor și schimbarea modului de comercializare a paracetamolului.

Paracetamolul în sine nu este toxic, dar, în cantități mari, depășește capacitatea organismului de a-l prelucra în siguranță. Acest lucru poate duce la acumularea unui metabolit toxic (sau produs de descompunere), care se conectează de celulele hepatice, provocând moartea acestora.

Cantitatea care constituie o doză toxică depinde de circumstanțe, inclusiv perioada de timp în care se ia paracetamolul și de greutatea persoanei. Dar orice adult care ingerează mai mult de patru grame într-o zi ar putea fi în pericol. În cazuri grave, insuficiența hepatică gravă înseamnă că persoana va avea nevoie de un transplant de ficat sau nu va supraviețui. Iar paracetamolul este o cauza principală de insuficiență hepatică gravă în SUA.

Sursa: evz.ro