Anunţ pentru şoferi: Vor plăti sume uriaşe!

13_casco

Tinerii au ajuns să dea mii de euro pentru o asigurare CASCO

Prețurile asigurărilor CASCO au crescut în ultimii ani concomitent cu sporirea numărului de accidente. Ca și în cazul RCA, tinerii cu vârste sub 27 de ani sunt cei mai afectați de deciziile firmelor de asigurare, mai ales dacă posedă o mașină puternică. O poliță la o companie care îți poate garanta plata la timp a eventualelor daune ajunge să coste în jur de 10.000 de lei pe an pentru o mașină de 30.000 de euro care dezvoltă 150 de cai putere.

Aproape șase mașini din zece care au asigurare CASCO sunt implicate în cel puțin un accident pe an. Din acest punct de vedere, țara noastră stă cel mai prost din Uniunea Europeană, motiv pentru care asigurătorii au început să aplice prețuri pe măsură în cazul acestui tip de poliță. Concret, pentru un automobil cu valoare de 30.000 de euro dotat cu motor de 2 litri care dezvoltă 150 de cai putere, un tânăr cu vârsta de sub 27 de ani nu va plăti mai puțin de 7.500 de lei pe an și aceasta în situația în care alege o companie cu o reputație nu foarte bună în cee ace privește plata daunelor.

Compania cu cel mai redus număr de reclamații la Autoritatea de Supraveghere Financiară cotează, în cazul expus mai sus, la aproape 11.000 de lei. Topul asigurărilor CASCO în ceea ce privește prețul este dominat de Astra (societatea aflată în administrare specială și Euroins (firmă care vinde CASCO doar marginal și care, alături de Astra, adună aproape 60% din totalul reclamațiilor primite de ASF pe tema asigurărilor). Abia pe locul al treilea ca preț vine Generali, o societate de asigurare cu experiență în zona CASCO și cu un număr neglijabil de reclamații.

Cum poți reduce costul asigurării

Și totuși, șoferii care sunt dispuşi să îşi asume o parte din riscuri contra unui preţ mai mic al asigurării au posibilitatea de a face acest lucru în România. Mai mult, dacă vorbim despre conducători auto cu un comportament prudent în trafic şi care îşi ţin maşinile în locuri unde nu sunt expuse la furt sau distrugere, introducerea unei franşize pe asigurarea CASCO pare o decizie cu un singur câştigător în condiţiile în care, pentru eventualele daune provocate în trafic de alţi şoferi, ei sunt despăgubiţi de poliţa RCA a autorului. Toate societăţile de asigurare din România oferă poliţe cu franşiză. În general, aceasta se ridică la 100 de euro ceea ce înseamnă că orice daună mai mică sau egală cu această sumă va fi achitată de către asigurat.

Politica asigurătorilor în ceea ce priveşte franşiza poate fi tradusă în cifre. În esenţă, cu cât mai mare este suma asumată, cu atât mai mare este şi reducerea de preţ. Astfel, pentru franşiza de 100 de euro, intervalul de reducere uzual este de 80-130 euro, pentru franşiza 200 euro intervalul este 130-190 euro; pentru franşiza de 300 de euro se ajunge la reduceri de 200-270 euro.

În funcţie de istoricul de daună, de vechimea maşinii, de valoarea maşinii şi de politica de subscriere, unii asigurători nu mai acceptă emiterea poliţelor fără franşiză şi chiar au în ofertă mai multe alternative care conţin franşize de 100, 200, 300 sau chiar 500 de euro. Unele companii oferă un sistem de franşiză progresiv. De exemplu, franşiză zero la prima daună, 100 euro la a doua daună, 200 euro de la a treia.

Prețul unei asigurări CASCO pentru un șofer care conduce un automobil Volksbank Passat nou cu o valoare de piață de 135.000 de lei, echivalentul a 30.000 de euro. Prima anuală fără franșiză:

casco

Urmăriți acest site pe Telegram și pe Google News

Susține Nationalisti.ro printr-o donație

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *