“Jurnalism înseamnă să publici ceea ce cineva nu vrea să fie publicat. Orice altceva e publicitate.” - George Orwell

DETALII AICI.
GENERALNOUTATI

EXTREM DE UTIL: Ce trebuie sa stii cand te prinde un radar

EXTREM DE UTIL: Ce trebuie sa stii cand te prinde un radar

radar

In momentul în care poliţistul vă opreşte pentru depăşirea vitezei, la cererea dvs., el TREBUIE să aibă asupra lui şi să vă prezinte:

  • certificatul de omologare a aparatului radar de către Biroul Român de Metrologie Legală
  • buletinul de verificare metrologică în termen de valabilitate respectiv 12 luni de la data efectuării verificării
  • autorizaţia de operator radar pentru cel care vă încheie procesul-verbal.

Lipsa oricăruia din aceste documente trebuie prevăzută de dvs. la rubrica „alte menţiuni” şi este caz de nulitate absolută a procesului-verbal.

Poliţiştii nu au voie să meargă cu radarul mobil oprit şi să-l pornească atunci când dvs. sunteţi foarte aproape de el. Aparatul radar, conform normelor metrologice, are o funcţie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. Cât timp în partea stângă2 jos a fotografiei apare litera „T” aparatul radar nu şi-a terminat autotestarea şi conform normelor măsurătorile nu pot reprezenta probe pentru aplicarea legislaţiei rutiere (mai apare şi o dungă albă care este exact peste ultima cifră din viteza prevăzută pe mijlocul fotografiei). De asemenea, tot conform normelor metrologice, poliţiştii nu au voie să folosească aparatul radar scos de pe suport deoarece nu se respectă unghiul de incidenţă şi nici nu au voie sa folosească un paravan pe care să-l ridice la apropierea autovehiculului.

Aparatul radar de tip staţionar nu poate fi amplasat în apropierea unei surse puternice de radiaţii electromagnetice, adică un stâlp de radio, televiziune, telefonie mobilă sau, cel mai des, o instalaţie electrică de înaltă tensiune. Normele pentru proiectarea şi amplasarea unei locuinţe prevăd pentru evitarea poluării electromagnetice amplasarea locuinţei la cel puţin 200m de o reţea electrică de înaltă tensiune. Deci, aparatul radar trebuie să fie cel puţin la 200m de instalaţia electrică de înaltă tensiune, în afara câmpului electromagnetic. Aparatul radar staţionar are lungimea fasciculului de 400-500m. Dacă acest fascicul este îndreptat spre instalaţia electrică de înaltă tensiune în timpul măsurării ceea ce se poate determina foarte uşor din fotografie, atunci distanţa la care trebuie să fie amplasat aparatul radar staţionar creşte până la 400-500m funcţie de unghi.

Dacă în fotografiile depuse în instanţă drept probe de către Poliţie apar mai multe autovehicule simultan, verificaţi în toate fotografiile distanţa dintre dvs. şi celelalte autovehicule. Daca aceasta scade de la prima fotografie la a doua, atunci nu dvs. aveaţi viteza cea mare din toate şi este clar că se încalcă normele metrologice care prevăd că măsurătorile nu pot constitui probe dacă circulă simultan mai multe autovehicule şi nu se poate determina CLAR autovehiculul vizat.

Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul care constată contravenţia se numeşte agent constatator. Agentul constatator este şi cel care aplică sancţiunea, altfel procesul-verbal este lovit de nulitate absolută. Deci, dacă un agent constată contravenţia, dar procesu-verbal este întocmit de un alt agent (situaţia în care se transmite viteza prin staţie), procesul-verbal este nul, nu are nici o valoare şi în urma contestaţiei dvs. instanţa îl va anula, va anula şi amenda şi punctele.

Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor prevede că agentul constatator are obligaţia să aducă la cunoştinţa contravenientului că are dreptul de a avea sau nu obiecţiuni pe care să le înscrie la rubrica „alte menţiuni” sub sancţiunea nulităţii procesului-verbal. Deci, dacă la rubrica „alte menţiuni” nu este completat nimic, atunci procesul-verbal este nul de drept şi instanţa îl va anula şi va anula şi amenda şi punctele.

VEZI SI: Vezi metoda inedită prin care zeci de mii de șoferi au păcălit RADARUL!

Camerele digitale amplasate pe drumuri nu sunt omologate de Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) şi nu pot fi folosite pentru determinarea vitezei legale, ci doar pentru probarea unei depăşiri neregulamentare, trecerea pe roşu la semafor şi altele de acest gen. Sistemul omologat de BRML este principiul buclei inductive: în asfalt sunt amplasaţi doi senzori electromagnetici la o distanţă de 5 metri unul de celălalt. La trecerea prin dreptul primului senzor acesta imprimă autovehiculului o amprentă magnetică unică. La trecerea prin dreptul celui de-al doilea senzor acesta calculează viteza şi dacă este mai mare decât cea legală, trimite comanda către camera digitală care face fotografia din spate. Camerele care sunt prevăzute cu buclă inductivă sunt doar 6 din cele 49 amplasate până în prezent şi ele se află pe DN1 la: Balotesti, Ciolpani, Puchenii Mari, Barcanesti, Comarnic, Sinaia. Camerele digitale din oraşe niciuna nu are buclă inductivă. Se observă foarte uşor care camere au şi bucle inductive prin faptul că, pe fiecare sens, în dreptul camerelor respective lipite de asfalt, în exteriorul asfaltului, sunt două porţiuni de beton de circa 30cm/15cm, la circa 5m una de cealaltă, în care sunt încastraţi senzorii. (sursa)

VEZI SI: VIDEO SOCANT din timpul altercatiei dintre un tanar sportiv si POLITISTUL BATAUS. Vezi ce a făcut jigodia in uniforma dupa ce l-a lasat pe sportiv in coma profunda

SUSȚINEȚI NATIONALISTI.RO:

ANUNȚ: Nationalisti.ro se confruntă cu CENZURA pe rețele sociale. Intrați direct pe site pentru a ne citi sau abonați-vă la canalul nostru de Telegram. Dacă doriți să ne sprijiniți prin PayPal, orice DONAȚIE este binevenită. Vă mulțumim!

Mai multe DETALII găsiți aici: SUSȚINEȚI PROIECTUL "NATIONALISTI.RO".

DONEAZĂ MAI JOS:

8 comentarii

  1. In privinta acestor documente "legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar" ori "legitimatia care atesta dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne" si copia dupa certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind "ordinul de serviciu" pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului.
    Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat.

  2. Din articolul asta incep sa am impresia ca un politist te opreste ca sa-i faci un control amanuntit. Parca il si vad pe gabor ca te trage pe dreapta, dupa care se deplaseaza catre masina ta cu un biblioraft din care incep sa curga documente: certificat de omologare, verificare metrologica, autorizatie de operator, ordin de serviciu, copie dupa buletin, autentificari notariale, etc. Baieti, terminati cu prostiile. N-are obligatia sa va prezinte nimic. Tot ce turuiti aici le poate cere numai instanta daca considera de cuvinta…si numai daca ii dati in judecata, evident.

  3. Politistul nu e obligat sa arate nici ordinul de serviciu, nici metrologia radarului. Pot sa mearga cu el oprit si sa il porneasca instant pentru ca radarele de pe MCV-uri (model BEE III) au functia "Instant-on". Plus ca pot determina si viteza la doua autovehicule (chiar de pe sensuri diferite). La faza cu radiatiile electro-magnetice – in manual doar se recomanda sa nu se faca masuratori in astfel de zone.

  4. In primul rand, autorule si cititorilor, trebue sa stii care e limita de viteza pe tronsonul de drum pe care te afli SI SA O RESPECTI. Da' deh… pulimea si prostimea e concentrata numai pe fofilare. Cand veti conduce cu simt de raspundere, paote ca altfel or sta lucrurile, si autorii de duzina si articolele de duzina vor fi o amintire neplacuta.

    Alex P.

  5. In primul rand, autorule si cititorilor, trebue sa stii care e limita de viteza pe tronsonul de drum pe care te afli SI SA O RESPECTI. Da' deh… pulimea si prostimea e concentrata numai pe fofilare. Cand veti conduce cu simt de raspundere, paote ca altfel or sta lucrurile, si autorii de duzina si articolele de duzina vor fi o amintire neplacuta.

  6. In primul rind domnule Alex ar trebuii sa ti corectezi ortografia si apoi sa faci astfel de afirmatii,luand in calcul ca nici un militian nu respecta viteza legala cind sunt in afara serviciului,pentru ca pentru ei legea nu i valabila …….

Lasă un răspuns

Back to top button

Distribuie acest articol. Mulțumim!

Acestă informație pote fi utilă și altor persoane.