DEZVALUIRI TERIBILE ale angajatilor Metrorex. Mii de bucureșteni, în pericol la metrou

Reporterii Observator au coborât în subteran, pentru a vedea exact cât de grave pot fi problemele la metrou.

După semnalul de alarmă tras de specialiştii din sistem care veneau cu dovezi revoltătoare despre pericolul deraierilor, vă arătăm şi cum arată tunelurile. Şi ce găsim pe 90 de kilometri de şine. Angajaţii Metrorex descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, cablurile electrice cedează săptămânal, iar avariile pot pune în pericol mii de vieţi.

Cinci tehnicieni şi doi mecanici de locomotivă, înghesuiţi în cabina unui tren de probe, pleacă puţin după miezul nopţii, spre staţia Eroii Revoluţiei. Au câteva ore la dispoziţie, să transporte şine de cale ferată. În zori, metroul bucureştean va fi repornit.

Cât de veche este locomotiva asta? Nu mai ştie nimeni, de pe timpul lui Ceauşescu.

Prin tunel înaintăm greu. Pereţii sunt căptuşiţi de cabluri de curent. Unele vechi de mai bine de 10 ani. Nu o dată un scurtcircuit a dus la oprirea metroului.

Coborâm din tren după aproape o oră de mers. Aşa reuşim să facem şi câţiva paşi prin tunel. Aici, angajaţii descoperă noi probleme.

O problema cat se poate de serioasa, in subteran este inclusiv lipsa gurilor de evacuare. In cazul unui incident oamenii sunt nevoiti sa mearga pe jos prin tunel chiar si un kilometrui, doi, pana la cea mai apropiată statie.

Şi asta pentru că nimeni nu s-a gândit, înainte de 1980, când au fost proiectate tunelurile, că uzura instalaţiilor ar putea duce la astfel de situaţii.

Drumul mecanicilor ajunge în cele din urmă la capăt de linie.Trenurile pe care le vedeti aici sunt trase la capat, la depou. Fiecare elemnt tehnic trebuie inspectat. Asta pana dimineata cand se pleaca din nou spre cele peste 50 de statii.

DAN VASILE, angajat METROREX: Cele mai grave apar la bieletele antiroliu. Asta ţine instalaţia electrică. Poate duce şi la deraierea trenului.

Nu de puţine ori, susţin angajaţii Metrorex, trenurile au cedat în mers.

S-au găsit elemenţi rupţi. Vă daţi seama, să pui viaţa a două mii de călători în pericol. Se merge cu viteză foarte mare.

Fiecare metrou parcurge zilnic între cinci şi şase sute de kilometri. În total, sunt 80 de garnituri care transportă în fiecare zi aproape 700 de mii de călători. Investiţiile se fac însă greu pe cele patru magistrale.

Iar nesiguranţa din subteran se simte şi la suprafaţă. În ultima săptămână cel puţin trei incidente au dus la oprirea temporară a trenurilor.

Ultimele reparaţii generale s-au făcut în urmă cu mai bine de 10 ani. Un proiect de modernizare a celei mai aglomerate magistrale, care leagă Berceni de Pipera, este încă în sertarele Metrorex. Până acum compania nu a răspuns niciunei solicitări venite din partea reporterilor Observator, privind siguranţa călătorilor şi a trenurilor care circulă în subteran.

Loading...

Related posts

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Da-ne un Like!